Zašto svi pričaju o employee engagementu i kako ga mjeriti u tech tvrtkama?

Vodič 5. srp. 2022

*Employee engagement je izraz koji se u Hrvatskoj prevodi kao angažman zaposlenika, ali je engleska inačica uvriježena među domaćim HR-ovcima.

Employee engagement odnosi se na koncept koji označava nivo posvećenosti zaposlenika poslu, kao i entuzijazam koji zaposlenici osjećaju spram posla. Pokazalo se da je angažman zaposlenika izuzetno bitan faktor produktivnosti i kvalitete rada, koja se na kraju očitava i u sveukupnoj uspješnosti pojedine tvrtke.

U ovom članku vam donosimo pregled najbitnijih tehnika i toolova koje možete koristiti u mjerenju i unaprjeđenju employee engagementa. Najprije, pročitajte što kažu relevantna istraživanja.

Zašto je angažman zaposlenika bitan?

Prema istraživanjima, employee engagement pozitivno utječe na produktivnost, performans i zadržavanje zaposlenika. Evo nekoliko značajnih podataka iz istraživanja:

Kako su ovi podaci primjenjivi na tech industriju u Hrvatskoj i developere?

Svi znamo da je tech industrija kompetitivna, kako domaća, tako i strana. Zato je bitno osvijestiti kako employee engagement treba poticati iz više razloga.

S jedne strane, visoko angažirani tech stručnjaci i developeri će biti produktivniji i značajnije će doprinijeti uspjehu tvrtke. S druge strane, tvrtke koje uspješno potaknu employee engagement među developerima imat će veće šanse da ih dugoročno zadrže.

Što sve utječe na employee engagement?

Zadovoljstvo poslom

Bazično zadovoljstvo poslom u velikoj mjeri utječe na to kako će se developeri ponašati na poslu, tj. koliko će visok biti njihov enagagement.

Najčešći preduvjeti za zadovoljstvo zaposlenika uključuju kompetitivnu plaću i uvjete rada, minimalan stres na poslu te prilike za rast i razvoj.

Atmosfera na poslu

Međuljudski odnosi će itekako odrediti kakav će biti angažman zaposlenika. Atmosfera u kojoj su ljudi spremni surađivati te su prijateljski nastrojeni prema kolegama će doprinijeti tome da developeri lakše dolaze do potrebnih informacija te shodno tome budu angažiraniji u onome što rade.

Menadžment

Još jedan veliki faktor koji doprinosi višem engagementu je stav menadžmenta. Direktni menadžeri su po istraživanjima odgovorni za čak 70% angažmana svojih timova. Developerima su njihovi team leadovi izuzetno bitni jer o njima ovisi i njihov tempo rada, napredovanje i općenito work-life ravnoteža.

Pročitajte i što menadžeri iz hrvatskih tech firmi kažu o svojim ulogama na poslu te izazovima s kojima se susreću.

Feedback

Ako ne dobivaju feedback na svoj rad, developeri neće znati koliko dobro obavljaju svoj posao. Svakome od nas je potrebno priznanje za dobar rad, ali i konstruktivni feedback pomoću kojega taj rad možemo unaprijediti.

Postoje i drugi faktori koji mogu utjecati na angažman developera na poslu te je po tome svaka tvrtka specifična. Na primjer, mjesto obavljanja rada može utjecati na engagement. Neki developeri će pokazati viši angažman kad rade od kuće, dok će nekima više odgovarati rad iz ureda.

Ono što je bitno je redovito mjeriti employee engagement. To će omogućiti da se detektiraju oscilacije u istom te da se na njih reagira.

Kako mjeriti employee engagement?

Toolovi za ispitivanje i unaprjeđivanje angažmana zaposlenika

Bez obzira koristi li se u tvrtki neki tool za mjerenje angažiranosti zaposlenika ili ne, najbitnije je nakon što se detektira neki potencijalni problem odgovoriti na njega. Samo ispitivanje bez akcije kao posljedice nije dovoljno.

Neke tvrtke koriste alate za mjerenje engagementa. To su zapravo alati za distribuiranje anketa koje najčešće sadrže predloške za employee engagement ankete, a može ih se koristiti na razini timova ili cijele tvrtke.

Ovo su neki od njih:

Ne treba ni zanemariti domaće inačice softvera za poticanje employee engagementa - Jenz i Apprais.ly.

Gallupovih 12 pitanja za mjerenje employee engagementa

Ako trenutno u tvrtki nemaš budžet za aplikaciju kojom bi mjerila angažman zaposlenika, bit će ti koristan ovaj upitnik. Ovih 12 pitanja je vodeća konzultantska tvrtka za unaprjeđivanje ljudskih potencijala Gallup, osmislila kao ključne stavke koje treba ispitati pri mjerenju angažmana zaposlenika:

  1. Znam što se od mene očekuje na poslu.
  2. Na raspolaganju imam materijale i opremu koje su mi potrebni da dobro obavljam svoj posao.
  3. Na poslu svakodnevno imam priliku raditi ono što radim najbolje.
  4. U posljednjih sedam dana sam primio pohvalu ili priznanje za dobar rad.
  5. Mislim da je mom nadređenom stalo do mene kao osobe.
  6. Na poslu imam kolege koji potiču moj razvoj.
  7. Mislim da se moje mišljenje na poslu uzima u obzir.
  8. Osjećam kao da je moj posao važan s obzirom na misiju svoje tvrtke.
  9. Moji kolege su posvećeni kvalitetnom radu.
  10. Imam najboljeg prijatelja na poslu.
  11. U posljednjih šest mjeseci sam s nekime na poslu vodio razgovor o svom profesionalnom razvoju.
  12. Ove godine sam imao priliku za učenje i rast na poslu.

Pošto developeri nisu najveći fanovi anketa - pogotovo ako su duge - dobro je ovih 12 pitanja podijeliti na nekoliko dijelova te slati odvojeno po nekoliko puta, recimo nekoliko puta mjesečno po 3 pitanja.

Izazovi pri mjerenju employee engagementa

Niska stopa odgovora na ankete

Naravno, mjerenje angažiranosti zaposlenika ima najviše smisla ako je postotak odgovorenosti veći. Zato je bolje provoditi kratke ankete češće, a nije loše niti ustaliti ovu praksu na jedan dan u tjednu.

Također, potrebno je komunicirati kako su ankete tu i da bi team leadovi i tvrtka mogli reagirati na eventualne blokere u radu i zapravo omogućiti bolje uvjete rada. Developeri trebaju shvatiti kako će ispunjavanje anketa u konačnici njima biti korisno.

Manjak povjerenja u anonimnost anketa

Uvijek treba osigurati i komunicirati kako su odgovori na ankete anonimni. Ovo je najlakše osigurati ako imate tool za mjerenje engagementa.

Manjak transparentnosti

Kad ih se već traži da odgovaraju na ankete, bilo bi dobro developerima i komunicirati rezultate istih. Istina, neće uvijek svi rezultati biti pozitivni i idealni, ali važno je biti iskren. Developeri će cijeniti transparentnu komunikaciju, a najbitnije od svega, cijenit će i to što su njihovi prigovori primijećeni i uvaženi.

Spora promjena i reakcija na izazove

Nastavno na prošlu točku, izuzetno je bitno reagirati na rezultate employee engagement anketa ukoliko oni nisu zadovoljavajući. Ako se ustanovi da zaposlenici ne znaju dovoljno jasno što se od njih očekuje na poslu ili smatraju kako nemaju dovoljno prilika za rast i razvoj, to može dovesti ne samo do niskog engagementa već i do samovoljnog odlaska iz tvrtke.

Angažman developera ide ruku pod ruku s njihovom produktivnošću, zadovoljstvom i naposljetku ostanku u tvrtki. Ako obraćate pozornost na employee engagement, adekvatno ga mjerite i upravljate njime, velike su šanse i da ćete učiniti svoju tvrtku boljim i atraktivnijim mjestom za rad.

Takve tvrtke će na kraju zadržavati više zaposlenika te lakše privući nove, a na portalima poput Jobertya će se takve tvrtke lakše profilirati kao atraktivni poslodavci za developere i tech stručnjake u Hrvatskoj.

Oznake

Joberty

Joberty je platforma za razmjenu iskustava iz IT zajednice.

Tvoja prijava je uspješno sačuvana!
Odlično! Kako bi imao pristup cijelom sadržaju bloga potrebno je izvršiti proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspješna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup cijelom sadržaju bloga.