Što čini dobrog menadžera i zašto su menadžeri ključni u tech tvrtkama?

Intervju 17. svi. 2022

Koliko god danas bilo teško zaposliti developere, dobre menadžere i team leadere je još teže za pronaći.

Jedan od razloga zašto je to tako jest činjenica da se na menadžerske pozicije najčešće promovira iz redova operativaca. Iako je poznavanje materije samog posla bitno za menadžerske pozicije, često se zanemaruje strana tog posla koja iziskuje dobre upravljačke vještine i izgradnju tima.

Menadžeri su spona između strategije i operative. U tech i IT tvrtkama, menadžeri moraju jasno komunicirati i pretočiti zahtjeve i viziju nadređenih ili klijenata u konkretne upute svome timu. Istovremeno, menadžeri moraju istinski biti vođe svojih timova, te inspirirati i podržavati developere u svom timu.

Koje su zajedničke vještine dobrih menadžera i zašto bi tech tvrtke trebale više ulagati u njihov razvoj? Odgovore su nam pomogli pronaći stručnjaci iz uspješnih hrvatskih tech tvrtki: Luka Juričinec, Head of Human Resources u Leapbitu; Luka Skupnjak, Backend Team Lead u SofaScoreu, te Mario Kovač, CTO u Cinnamonu.

Koje su zajedničke vještine dobrih menadžera?

Dobar balans hard i soft skillsa

Iz Leapbita saznajemo kako dobar menadžer treba posjedovati sve tri vrste menadžerskih vještina: tehničke, socijalne, i konceptualne.

Kod dobrog menadžera bitno je da posjeduje sve tri. Rješavanje problema, kritičko razmišljanje, kreativnost i upravljanje ljudima najtraženije su vještine u menadžmentu, govori nam Luka J.

Drugim riječima, dobri menadžeri moraju imati dobro zaokružen profesionalni profil - moraju dobro poznavati materiju s kojom se radi i istovremeno raditi na vještinama komunikacije i upravljanja ljudima.

Empatija

Ono što su svi naši sugovornici spomenuli kao vrlo bitnu karakteristiku dobrih menadžera je empatija. Na primjer, Backend Team Lead SofaScorea Luka S. smatra kako menadžer ne treba biti tehnički najjača osoba u timu.

Menadžer ne treba nužno niti imati tehnički background, ali treba uložiti vrijeme da uistinu razumije što su problemi i kako može pomoći sa svoje pozicije.To gradi povjerenje s članovima tima, a bez povjerenja nema građenja ničega dalje, kaže Luka S.

Slično mišljenje dijeli i Head HR Leapbita Luka J.:

Sposobnost empatije je jedna od ključnih stavki u vođenju ljudi. Ponekad je teško ostati ravnodušan u određenim situacijama, stoga je bitno imati i razvijenu emocionalnu inteligenciju koja doprinosi radnoj uspješnosti.

Vodstvo članova tima u karijernom napredovanju

CTO Mario iz Cinnamona vjeruje kako je, uz poznavanje tehnologije, bitno i prepoznavanje ljudskih potencijala i iskreno zalaganje za svakodnevno napredovanje svakog od članova tima. Kaže kako je dobitna kombinacija

kada se za svaku osobu može naći najbolja kombinacija tech stacka i projekta koja je toj osobi na rubu zone komfora. Time joj se omogućava da nauči nešto novo, ali i maksimalno doprinese napretku projekta.

Transparentnost oko karijernog napredovanja je nešto što Luka provodi u svom timu u SofaScoreu. Kaže kako je potrebna maksimalna transparentnost u vidu postavljanja očekivanja i razvojnog plana zajedno sa svakim članom tima, te davanje pravovremenog i redovitog feedbacka kako bi članovi tima znali “kako stoje” u ostvarivanju ciljeva.

Orijentacija na rezultate

Funkcija menadžera je upravljanjem svojim timom dovesti do ispunjenja ciljeva tvrtke, stoga se svaki dobar menadžer mora orijentirati na rezultate rada svog tima. Isto tako, menadžeri moraju znati dobro procijeniti zahtjeve stavljene pred njih i iskreno komunicirati nadređenima uspješnost i izvedivost određenih projekata.

Kao spona između višeg leadershipa i developera, menadžeri su direktno odgovorni za poslovne rezultate, stoga moraju i članove svog tima naučiti da razmišljaju na taj način.

Izazovi s kojima se najčešće susreću manageri

Poticanje otvorene komunikacije

Vođenje tima je posao koji zahtjeva visoku dozu odgovornosti - a time i stresa. Menadžeri se u svom radu susreću s mnogim izazovima, a Luka S. i Mario se slažu kako je poticanje otvorene komunikacije jedan od većih.

Za stvaranje uistinu timskog duha, nekad je potrebno ući u konstruktivan i zdravi konflikt, a to je nešto što većina ljudi pokušava izbjeći pod svaku cijenu, kaže Luka S.

Dodaje kako je potrebno stvoriti atmosferu u kojoj se ljudi osjećaju slobodno izreći svoje mišljenje i ideje te normalizirati neslaganje.

Motivacija članova tima

Mario smatra kako je otvorena komunikacija bitna za održavanje motivacije.

Ljudi napreduju u karijeri i time se mijenjaju i njihove ambicije i motivacije. Otvorena komunikacija je bitna kako bi ljudi slobodno komunicirali svoje želje, a menadžeri su odgovorni da nađu način kako to uklopiti u business potrebe.

Pad motivacije se događa iz niza razloga i zasigurno je jedan od najvećih izazova s kojima se menadžeri susreću. Iako menadžeri imaju ograničen broj načina kojima utječu na motivaciju, moraju biti prvi koji će prepoznati njen pad. Rana detekcija ovog problema je jednostavnija ako menadžeri redovito komuniciraju s HR-om i prate razinu zadovoljstva zaposlenika u svom timu.

Manjak resursa i visoko postavljeni ciljevi

Visoko postavljeni ciljevi mogu biti izvor dodatne motivacije za zaposlenike i izgradnju timskog duha, ali isto tako mogu biti izuzetno frustrirajući. Visoka očekivanja od menadžmenta te manjak resursa za ostvarivanje istih (na primjer, nedovoljno developera u timu) čest su problem u tvrtkama. Rješenje se ponovno svodi na pravovremenu i iskrenu komunikaciju - ovaj puta s nadređenima, kojima se treba jasno dati do znanja izvedivost projekta.

Kako podržati menadžere u njihovom razvoju?

Edukacija

Konferencije o menadžmentu, treninzi i coursevi o menadžmentu su jedan od boljih načina kako podržati menadžere da postanu još bolji u svom poslu. Na kraju krajeva, osim što trebaju podržati članove tima u rastu i razvoju i sami menadžeri očekuju da ih njihove tvrtke podrže u stjecanju novih vještina.

Luka S. kaže i kako je imao izvrsno iskustvo s trenericom koja je slušala njegove 1on1 razgovore s članovima tima.

Ona mi je dala puno kvalitetnih savjeta i smjernica o tome kako mogu bolje komunicirati i na što obratiti pažnju tijekom slušanja, kaže.

Networking

Mario kaže kako se u Cinnamonu savjetuje drugim menadžerima da se stave u položaj svakog člana tima i pokušaju razumjeti što je u tom trenutku najbolje za njihovu karijeru i work-life balans. Bilo bi odlično da menadžerima omogućite da razmjene iskustvo s posla - unutar tvrtke i izvan nje - kako bi jedni od drugih naučili najbolje načine za nošenje s izazovima specifičnima za ovu rolu.

Feedback

Luka S. nam još govori kako njegovi nadređeni u SofaScoreu podržavaju njegov razvoj kroz zajedničke diskusije i brainstorming sessione. Upravo je feedback od kolega, članova tima i nadređenih izuzetno bitan za napredovanje menadžera u njihovom poslu. Iako se to odnosi i na 360 feedback, ništa manje nije bitan svakodnevni, neformalni feedback na licu mjesta koji većina zaposlenika, pa tako i menadžera, zapravo priželjkuje.

Zašto bi tvrtke trebale više ulagati u menadžere

50% zaposlenika kaže kako su morali barem jednom u životu dati otkaz zbog lošeg odnosa sa svojim menadžerom. Menadžeri su stoga ključ dobrog odnosa tvrtke prema developerima i drugim zaposlenicima. Zašto je to bitno?

Prema Leapbitovom HR-u Luki, danas najveći izazov za IT i tech industriju je pronalazak kvalitetnih developera.

Nadmećemo se visokim plaćama, raznim benefitima i pričama o kulturi ne bismo li ih zainteresirali i potaknuli da odluka padne baš na našu tvrtku, pita se Luka J.

Ipak,

činjenica je da sve to nije dovoljno. Nakon privlačenja zaposlenika, slijedi ona najvažnija stvar, a to je njihovo zadržavanje unutar tvrtke. Tu najveću ulogu imaju menadžeri i procesi koje oni razvijaju i provode, smatra.

Menadžeri su, dakle, bitni za održavanje produktivnosti, poticanje inovativnosti, employee engagement, i konačno samo zadržavanje ljudi u tvrtki. Upravo iz tih razloga tvrtke trebaju ulagati u rast i razvoj menadžera - kao i ostalih zaposlenika.

Znaš li kakvo je iskustvo zaposlenika u tvojoj tvrtki - jesu li menadžeri pokretači timova ili bi tvrtka trebala uložiti u njihov razvoj? Posjeti profile hrvatskih tech tvrtki na Jobertyu te u kategorijama Tim, Učenje i Kultura doznajte kako zaposlenici ocjenjuju mentorstvo, prijenos znanja i radno ozračje za koje su njihovi menadžeri zaslužni.

Oznake

Joberty

Joberty je platforma za razmjenu iskustava iz IT zajednice.

Tvoja prijava je uspješno sačuvana!
Odlično! Kako bi imao pristup cijelom sadržaju bloga potrebno je izvršiti proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspješna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup cijelom sadržaju bloga.