UX/UI dizajn trendovi koji će obilježiti 2022. godinu

Novosti 5. tra. 2022


Kada je u pitanju UX i UI dizajn, trendovi se mijenjaju brzinom svjetlosti. Ono što je bilo popularno, recimo, prije dvije godine, sada više nije. Sama industrija je vrlo dinamična i nekada vrlo teška za pratiti.

Uspostavljanje balansa između inovativnih načina da se uključe korisnici i osluškivanja njihovih stvarnih potreba je pravi izazov za dizajnere. Pored toga, dizajneri moraju pratiti sve novine iz godine u godinu.

Baš zato smo odlučili ovaj članak posvetiti novim trendovima koji nam dolaze ove godine. Većina njih je inspiraciju našla baš u događajima koji su se dogodile prošle godine. Zato bez daljnjega, krenimo s novinama koje smo izdvojili za vas.

#1 3D ilustracije i animacije

Ovo nas nije iznenadilo jer zapravo postoji već oko 4 godine. No u posljednjih godinu dana možemo vidjeti da sve više dizajnera ugrađuje 3D elemente u svoje web stranice i landing stranice.

Kada su u pitanju 3D ilustracije, one pružaju mnogo više informacija i puno više komuniciraju s korisnikom.

Tehnički, mnogo je lakše prenijeti teksturu i značenje kroz 3D. To je upravo zato što je bliža našoj percepciji od 2D slike ili animacije.

Drugim riječima – svijet oko nas je 3D i zato se lakše poistovjećujemo s njim.

Također, možemo vidjeti sve više dizajnera koji se odlučuju uključiti 3D objekte u 2D prostor na stranici i tako stvoriti puno zanimljiviju kompoziciju elemenata. Na taj način daje zanimljiv zaokret inače običnoj stranici.

Izvor: Satellite landing page animation by Conzeptzilla

#2 Scrollytelling umjesto običnog scrolla

Scrollytelling je novi način dizajniranja websitea korištenjem scrolla.

Kako ovo točno funkcionira?

Iako se scroll koristi kao okidač – stvara se iluzija da korisnik i dalje stoji na jednom mjestu. Ono što se mijenja je da sa svakim scrollom oživljavaju ilustracije, fontovi, dijelovi teksta i drugi elementi.

Zamisao je da se scrollovanjem ispriča priča, na interesantan i interaktivan način kako bi se korisnik osjećao dijelom cijele priče.

Oživljavanjem stranice postižemo da je korisnik zapravo zaintrigiran pročitati priču do kraja i tako doći do kraja stranice.

Ovaj koncept ide ruku pod ruku s minimalizmom i pazi se da se web stranica ne preoptereti nepotrebnim informacijama. Ono što je još jedna prednost scrollytellinga, je ta da je korisnik zapravo zainteresiran pročitati sve što piše na websiteu.

Izvor: https://www.google.com/

#3 Optimizacija za mnogo više različitih veličina ekrana

Posao dizajnera je prilagoditi UI različitim vrstama ekrana, naravno. Međutim, to više nije tako lak posao. Dok su se prije zadržavala osnovna 4 presjeka od 480px, 768px, 1024px, 1280px, sada to više nije dovoljno.

Svaki dan izlaze novi uređaji različitih veličina i nitko se ne drži standarda kada je u pitanju veličina zaslona.

Kada uzmemo u obzir sve različite uređaje koji postoje – od ekrana u automobilu, do AR i VR uređaja, dizajnerima posao definitivno nije olakšan. Kako će uspjeti prilagoditi UX svim tim ekranima, tek ćemo vidjeti.

Izvor: https://www.solemodelmanagement.com/

#4 Dizajniranje aplikacija za veće ekrane

Mobile-first dizajn pristup predstavlja način dizajniranja, tako što se prvo kreće od mobilne verzije, pa preko tableta, do desktopa.

Ovaj pristup se počeo primjenjivati ​​jer mobilna verzija ima mnogo više ograničenja i potrebno je puno više vremena da se napravi dobar UX za nju.

Kakve to veze ima s većim ekranima?

Pa, odgovor je zapravo vrlo jednostavan – zbog ovakvog pristupa dizajneri su gotovo sav fokus stavili na UI mobilnih telefona, a zatim ga samo proširili na tablete i desktope.

Međutim, Google je prošle godine ažurirao svoj Material Design s ciljem pripreme mobilnih aplikacija za puno veće formate.

Sada je na dizajnerima da smisle kako mobilnu aplikaciju predstaviti na desktopu, a ponekad i na TV-u (koji je svake godine sve veći).

#5 VR i Metaverse

Metaverse je virtualni svijet u kojem su korisnici povezani jedni s drugima, digitalnim uređajima i svijetom oko sebe putem VR uređaja.

Budući da je Meta prva tvrtka koja je početkom godine počela promovirati svoju VR aplikaciju za daljinsko upravljanje, gdje se sastanci održavaju putem avatara, možemo samo zaključiti da će Metaverse rasti kako godina bude odmicala.

AR i VR imaju svoje dizajnere. Što se industrija bude više razvijala i uzimala maha, oni će morati odgovarati na potrebe korisnika u real-timeu.

Kao rezultat svih ovih inovacija, možemo očekivati ​​pojavu potpuno novog skupa pravila za UX dizajn kako se sve više udaljavamo od screen-centered sučelja.

#6 Napredne interakcije kursora


Kursor je oduvijek bio temeljni element web dizajna koji povezuje korisnika i korisničko sučelje. Upravo iz tog razloga ne čudi da su nove i naprednije interakcije kursora ponovno u modi. Iako kada je u pitanju kursor, ne možemo ga gledati samo iz kuta UI-a.

Naprednim interakcijama nije samo postignuta novu vrsta dizajna kursora, već i njegove upotrebe kako bi se poboljšao UX. To je pokazivač koji predstavlja vezu između UI-a i UX-a. Osim što ima mnogo oblika, ima i mnoge funkcionalnosti koje se mogu izvesti na temelju radnji iz UI-a.

Još jedna prednost kada je u pitanju povećanje UX-a je ta što može zamijeniti neke nepotrebne tipke i tako pridonijeti puno čišćem i minimalističnijem dizajnu.

Izvor: https://fanfan.fan/

#7 Dark mode opcija

Dark mode je u posljednjih nekoliko godina postao iznimno važan za korisnike. Zato sve više stranica svojim posjetiteljima nudi dvije verzije stranice - jednu sa svijetlom pozadinom i jačim bojama te drugu s crnom pozadinom i nježnijim bojama.

Razlog tome može se, između ostalog, pronaći i u činjenici da se sve više korisnika odlučuje za tamni način rada kao opciju u svojim browserima, što implicira potrebu da svaka stranica ima svoj dizajn tamnog načina rada. U suprotnom – prepušta se browserima da odrade posao koji možda neće biti dobar ni za UI, ni za UX.

Sa stajališta UX-a, najvažniji razlog popularnosti tamnog načina rada je taj što manje zamara oči i smanjuje stres kod ljudi koji već provode većinu vremena za računalima.

A također, sve što ide uz crnu boju automatski izgleda elegantnije i dobiva određenu dozu sofisticiranosti.

Izvor: https://www.youtube.com/

Animirani logo općenito privlači više pažnje i tako doprinosi prepoznatljivosti brenda kao i samom UX-u.

Google definitivno preferira stranice s dinamičkim sadržajem i animacijama. Stoga ovo možemo smatrati još jednim benefitom, jer utječe na SEO web stranice.

Kada su mobiteli u pitanju, animacije mikro logotipa izgledaju sjajno i privlače pažnju korisnika.

To pridonosi većoj šansi za prepoznavanje brenda ako se s njim ponovo susretnu.

Također je važno napomenuti da se postojeći logo može animirati pa nema potrebe za izradom novog.

To je posebno važno za etablirane brendove koji žele “osvježiti” svoj logo – nema bojazni da će ih promjena loga učiniti neprepoznatljivima.

Izvor: https://www.schulthess.ch/

Trendovi se mijenjaju kako se svijet mijenja

Svaki novi događaj utječe na nove trendove i pravila u UX/UI dizajn industriji. Jedan primjer je pandemija s kojom smo se suočili i koja je pridonijela značajnom broju promjena u dizajnu.

Ovu će godinu najvjerojatnije obilježiti metaverse - teme usmjerene na science fiction, kao i 3D objekti.

Jesmo li u pravu ili ne, samo moramo pričekati i vidjeti. No, pomno pratimo što će ova godina donijeti za UX/UI dizajn.

Oznake

Joberty

Joberty je platforma za razmjenu iskustava iz IT zajednice.

Tvoja prijava je uspješno sačuvana!
Odlično! Kako bi imao pristup cijelom sadržaju bloga potrebno je izvršiti proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspješna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup cijelom sadržaju bloga.