Što je zapravo company culture + 9 načina za unaprjeđenje

Employer Branding 9. kol. 2022

Company culture ili kultura tvrtke je pojam koji se danas često susreće u HR literaturi. Ipak, to je i dalje termin kojeg je teško definirati i koji je teško mjerljiv.

Ipak, jedno je sigurno: kultura tvrtke je izuzetno bitna za njezin uspjeh. Također, lošu kulturu je puno lakše uočiti nego dobru, jer dobra kompanijska kultura ima mnogo lica.

Doznajte što se skriva iza pojma company culture i kako možete poboljšati kulturu svoje tvrtke.

Što je company culture?

Company culture je pojam koji u stručnoj HR literaturi ima široko značenje. Odnosi se na stavove i ponašanja tvrtke i njenih zaposlenika, a ogleda se u načinu na koji se komunicira, u vrijednostima koje se iskazuju, u odlukama koje se donose.

Kompanijska kultura uključuje elemente poput radnog okruženja, menadžerskog stila, etike, vizije i misije tvrtke i drugih.

No, kompanijska kultura je puno više od “nečega u zraku”, te je prisutna u gotovo svim aspektima posla koji se odvija na dnevnoj bazi. Primjetna je u načinu na koji se komunicira i surađuje te načinu na koji se pojedinci i timovi nose s neuspjehom.

Osim toga, kultura tvrtke je bitan faktor u zadovoljstvu poslom. S jedne strane, atmosfera može biti toliko dobra da će developeri htjeti ostati u tvrtki čak i ako su manje zadovoljni nekim drugim važnim aspektima poput plaće. S druge strane, ona može biti toliko toksična da zaposlenici daju otkaz unatoč izuzetno dobrim plaćama.

Uz to, u company culture nekih tvrtki je duboko usađeno kontinuirano profesionalno usavršavanje. To može snažno poduprijeti osobni razvoj te također doprinijeti većem zadovoljstvu zaposlenika.

Kako poboljšati kompanijsku kulturu?

Zaposlite culture fit kandidate

Organizacijska kultura počiva na njenim članovima - zaposlenicima. Developeri i drugi tech stručnjaci su trenutno u visokoj potražnji na tržištu rada, no tvrtke bez obzira na to moraju tražiti kandidate koji nisu samo tehnički podobni za tu poziciju, već se i uklapaju u tvrtku po pitanju kulture.

S obzirom na to da nemali broj tvrtki provodi proces zapošljavanja “na daljinu”, i to i za remote pozicije, treba računati na nešto temeljitiji postupak. Naime, čak 62% remote zaposlenika koji daju otkaz kažu kako taj posao nije bio pravi match za njih.

Povežite zaposlenike

U tvrtkama u kojima su zaposlenici dobro povezani, produktivnost je do 25% veća. Posljedica povezanosti zaposlenika kroz razna komunikacijska sredstva poput Slacka ili sličnih alata bit će i bolja organizacijska kultura.

Povezivanjem developera možete im usaditi bolji osjećaj pripadnosti tvrtki, a samim time i povećati šanse za njihov engagement i općeniti doprinos radu.

Stvorite prilike za okupljanje i druženje

Company culture možda nigdje nije tako opipljiv kao u atmosferi na zajedničkim okupljanjima i druženjima. Za to treba stvoriti prilike, osobito ako vaša tvrtka prakticira remote način rada.

Ne kažemo da morate imati team building svako malo - možete poticati menadžere da okupe tim na ručku, ili možete imati interne radionice dijeljenja znanja iz nekog područja nakon čega slijedi prilika za neformalno druženje.

Poanta je da se opuštenost i dobre komunikacijske prakse preliju iz prijateljskih odnosa u poslovne - što se može dogoditi samo ako prepoznate i potičete takve aktivnosti.

Prepoznajte i nagradite trud zaposlenika

Znate li koliko su vaši developeri gladni priznanja doprinosa svog rada? Istraživanja pokazuju da bi čak 69% zaposlenika uložilo više truda u posao ukoliko bi ih se prepoznalo za njihov rad.

Prepoznavanje i nagrađivanje truda zaposlenika ne iziskuje velike geste, ponekad je i obično hvala dovoljno. Ipak, korisno je biti nešto specifičniji u svom feedbacku - bio on pozitivan ili negativan - čega ćemo se dotaknuti u sljedećoj točki.

Element prepoznavanja i nagrađivanja truda zaposlenika će imati pozitivan efekt na organizacijsku kulturu ako se odrađuje javno tako da ga i drugi vide. Pričamo o pohvali na sastanku pred drugim članovima tima, ili na Slack kanalu predodređenom za recognition. Na ovaj način se prezentiraju i vrijednosti tvrtke koje se smatraju pozitivnima i vrijednima hvale.

Ne preskačite feedback

Vezano uz prethodnu točku, za kulturu tvrtke izuzetno je bitan feedback. Pogrešno je misliti da feedback uvijek mora biti negativan ili usmjerujući. Dapače, dobar feedback je nešto što svatko od nas treba kako bismo potvrdili da svoj posao dobro radimo.

Uloga feedbacka je i da developere potakne da se poboljšaju u određenim aspektima posla ili da se usmjere na neki određeni karijerni put. Čestim davanjem feedbacka stvara se kultura kontinuiranog rasta i obraćanja pažnje na profesionalnog razvoja zaposlenika, što je danas izuzetno bitan element organizacijske kulture u tech industriji.

Komunicirajte (i prakticirajte) vrijednosti tvrtke

Organizacijsku kulturu čine i njene vrijednosti te iskazivanje istih. Kako bi ih i zaposlenici počeli prakticirati, leadership im mora dati primjer!

Recimo da u tvrtki želite otvorenu komunikaciju - želite da se developeri ne boje pitati pitanja ili izreći svoje mišljenje o postupcima svojih kolega ili nadređenih na projektima. Kako bi takvo ponašanje potaknuli, menadžeri i leaderi moraju krenuti od sebe. Na primjer, trebali bi na timskim sastancima pokazivati neslaganje ako postoji, te na druge načine poticati pluralizam mišljenja.

Uključite leadership u internu komunikaciju

Nadovezujući se na prethodnu točku - za organizacijsku kulturu je vrlo bitan angažman leadershipa. Zaposlenici će više vjerovati leaderima koji su aktivni i uključeni u rad tvrtke. Osim toga, načinom komunikacije i iskazivanjem određenih vrijednosti će leaderi dati primjer ponašanja u skladu s kulturom tvrtke.

Budite transparentni - slavite uspjehe i priznajte neuspjehe

Organizacijska kultura uvelike ovisi o povjerenju koje se stvara između zaposlenika i menadžmenta te zaposlenika međusobno. Ono što može doprinijeti razvoju i produbljenju povjerenja je transparentnost.

To znači da se trebaju komunicirati i uspjesi i neuspjesi tvrtke. Tako se stvara ozračje timskog duha: svi smo tu da zajedno uspijemo, a iz neuspjeha ćemo nešto naučiti. U svakom je slučaju da se tim osjeća dovoljno informirano o onome što se događa u tvrtki, čime će se spriječiti i kolanje krivih ili polovičnih informacija.

Inzistirajte na optimizaciji work-life balansa

Jedno je sigurno: organizacijska kultura u kojoj se događa burnout nije dobra organizacijska kultura. Danas je work-life balans visoko na listi očekivanja od posla, a ima za benefit stvaranje zdravih radnih obrazaca i unaprjeđivanje produktivnosti.

Stoga je ponovno dobro krenuti od vlastitog primjera. Neka u vašoj tvrtki bude normalno reći “uzet ću slobodan dan u petak da se odmorim”. Dopustite zaposlenicima da rade kad i gdje se osjećaju najproduktivnijima te nemojte inzistirati na in-office kulturi ako nije nužno.

Kultura tvrtke: ono što čini perfect match između poslodavaca i developera

Organizacijska kultura igra veliku ulogu u pronalaženju perfect matcha između tvrtki i njihovih novih zaposlenika. Zapravo, baš je company culture taj faktor koji će odlučiti jesu li se očekivanja developera i tvrtke ostvarila u zajedničkoj suradnji.

Kada su u potrazi za novim poslom ili evaluiraju trenutni, teško je procijeniti kakva je kultura tvrtke u drugoj tvrtki. Zato su profili tvrtki na Jobertyu vrijedan izvor informacija.

Na temelju anonimnih osvrta zaposlenika, u sekciji Kultura developeri mogu doznati kako postojeći zaposlenici ocjenjuju work-life balans, upravu, radnu atmosferu te radne uvjete. Osim toga, mogu doznati nalikuje li kultura više startupu ili naginje korporaciji te koliko se dana u tjednu prakticira rad od kuće.

Kako company culture utječe na employer branding

Dobra kompanijska kultura će potaknuti zaposlenike da u pozitivnom svijetlu govore o tvrtki. Na taj će način prirodno proširiti dobar glas o tvrtki kao poslodavcu unutar profesionalnih krugova u kojima se kreću.

Anonimni reviewi na Jobertyu su dobar primjer: još jednom se pokazuje da je najbolja employer branding strategija dubinsko ulaganje u unaprjeđenje uvjeta rada za postojeće zaposlenike koji onda postaju employer branding ambasadori svoje tvrtke.

Zaključak: nije lako, ali se isplati!

Kao što se da zaključiti iz prethodno navedenih primjera, company culture je multidimenzionalan pojam. Na organizacijsku kulturu valja utjecati na više načina - upravo zato što je ona toliko prisutna u svim aspektima poslovanja.

Ipak, dobrobiti unaprjeđenja kulture tvrtke uključuju bolju radnu atmosferu, bolji retention, veći angažman zaposlenika, unaprjeđenje produktivnosti, i općenito bolje poslovanje tvrtke.

Osim toga, pozitivan company culture čini dobar glas koji se daleko čuje, te će sam raditi za vas po pitanju privlačenja nove radne snage u vaše redove.

Oznake

Joberty

Joberty je platforma za razmjenu iskustava iz IT zajednice.

Tvoja prijava je uspješno sačuvana!
Odlično! Kako bi imao pristup cijelom sadržaju bloga potrebno je izvršiti proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspješna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup cijelom sadržaju bloga.