Što definira uspješan startup?

Novosti 18. lis. 2022

Prvo što biste mogli pomisliti iza ovog naslova je da bi se mogle napisati cijele knjige kao odgovor na pitanje koja je tajna uspješnih startupa. A to je i istina.

Svaki dan tisuće poduzetnika započinju i marljivo rade na izgradnji svojih inovativnih poslova, koji mijenjaju cijele sfere poslovanja, s nadom i uvjerenjem da će postati “the next big thing”. I to unatoč činjenici da 1 od 10 startupa preživi.

Iskustva drugih startupa i ono što im je zajedničko, od onih koji su propali do onih koji su napravili milijunske izlaze i stvorili tvrtke vrijedne trilijune dolara (jednorozi), važna su bez obzira na to mislite li početi graditi svoj posao ili možda već radite na skaliranju i tražite nove izvore financiranja startupa.

Što je ključno za pretvaranje vaše ideje u uspješan posao, kao što su to učinili neki od najpoznatijih startupa poput Ubera ili AirBnB-a?
Iako na prvi pogled djeluju vrlo jednostavno i logično, potrebno je puno rada i kreativnosti da se sve kockice složile. Ovo su neke od ključnih.

Tim

Koliko god ideja bila sjajna, kao i njezin "tvorac", za uspjeh startupa bit će puno važniji tim koji će osnivač okupiti oko sebe. Energija u timu i zajednička vizija ono je što startup gura naprijed.

A kako sastaviti pobjednički tim? Dobar dio mudrosti svodi se na to da osnivači trebaju biti svjesni svojih slabosti, pa ako npr. imate dobre tehničke vještine, trebat će vam netko tko zna razviti posao.

Startup radi kao tim i svaki se član tima treba osjećati kao dio poveznice. Kako se startupi razvijaju vrlo brzo, važno je izgraditi tim koji prati taj razvoj i radi za dobrobit svih. Povratna informacija svakog člana je cijenjena i često će svi sudjelovati u donošenju važnih odluka. Predanost svih u timu može biti ključna za razvoj startupa – izazova je mnogo pa odlučnost da ih se prevlada i ne odustane može biti odlučujuća. Stoga ne čudi da je tim često presudan u odluci investitora hoće li uložiti u određeni startup ili ne.

Vizija

U izgradnji tima važno je da se on gradi oko istog cilja. Izgradnja kulture tvrtke koja okuplja tim i zaposlenike oko zajedničke vizije još je jedna važna karika u razvoju startupa.

Uspješni startupi uvijek se brinu da svi u timu imaju jasnu sliku o tome kamo tvrtka ide. Nedostatak jasnoće o viziji i strategiji poduzeća često će dovesti do mikromenadžmenta, i to nije održivo.

Kada u razvoju sve ide kako treba, to se možda i ne čini presudno za daljnji uspjeh, ali kada ide nizbrdo, tim vođen jasnom vizijom uspješnije će svladavati prepreke na putu i ostati zajedno u borbi "za viši cilj" (higher purpose).

Dobar primjer kako izgraditi kulturu tvrtke je knjiga Delivery Happiness, osnivača tvrtke Zappos, koja daje vrlo dobar prikaz uloge kulture tvrtke u poslovnom uspjehu i ravnoteže koju treba postići između profita, strasti i svrhe poslovanja.

Dobro poznavati svoje korisnike

Startupi, pogotovo na početku, često previše pažnje posvećuju funkcionalnosti svog proizvoda ili usluge, težeći savršenstvu, zaboravljajući ono najvažnije – korisnika, odnosno je li ono što startup razvija ikome potrebno i koji problem rješava.

Ne komplicirati – što je proizvod jednostavniji, to je isprva bolji. Predstavite osnovnu ideju i poslušajte povratne informacije korisnika. Krenuti u posao bez razumijevanja tržišta i potreba kupaca neće imati učinka. Opsežno istraživanje tržišta pomoći će da brzo i učinkovito doprete do njih i saznate je li tržište dovoljno veliko.

Uspješni startupi, kako se često čuje, čine ljude sretnima.

Fokus na niše koje obećavaju

Jedna od najčešćih pogrešaka startupova je ulazak u industriju koja je već u hypeu, dok je ono što je trenutno hot industrija obično znak da je prekasno za ulazak na to tržište.

Zato treba misliti unaprijed.

Govoreći o fokusiranju na prave stvari i potrebe tržišta, jedan poduzetnik prepričava razgovor koji je vodio s investitorom koji mu je rekao kako

"svi pokušavaju prodati svoju tehnologiju na temelju toga da će smanjiti troškove klijenta."

Kupci su, s druge strane, više uzbuđeni oko proizvoda koji će im donijeti novac. U ovom slučaju, naime, ROI je jasniji, kao i logika razmišljanja.

Upoznajte svoje konkurente

Kao što startup treba poznavati svoje korisnike, mora poznavati i svoju konkurenciju. Izravno ili neizravno, uvijek postoji.

Uspješni startupi razumiju s kim se natječu za mjesto na tržištu.

Rukovanje promjenama

Najbolji startupi uvijek su spremni prilagoditi se tržišnim promjenama, novim tehnologijama itd. U prvim godinama razvoja startup će raditi na brojnim verzijama svog proizvoda, dok ne pronađe onu pravu i prilagodi je potrebama tržišta.

Put startupa je sam po sebi neizvjestan, pun uspona i padova, stoga je biti fleksibilan i prilagodljiv cijenjena karakteristika koja vodi do uspjeha.

Pandemija Corona virusa ipak je najbolje pokazala neizvjesnost i okolnosti koje su ponekad neizbježne i s kojima se moramo nositi. U igri su ostali oni koji su se uspjeli prilagoditi.

Mreža

Za rast i daljnji razvoj startupa, osim ljudi u timu, važna je i mreža vanjskih suradnika koju grade. Pronađite one koji poput vas vide daleko, vjeruju u isti cilj – među njima se kriju najbolji korisnici ili partneri s kojima ćete surađivati.

Znati koliko ne znate uvijek je dobar početak za dobar razvoj i napredak. Uloga mentora stoga može biti od presudne važnosti za osobni i profesionalni razvoj. Imati ljude od povjerenja uz sebe koji mogu dijeliti savjete i svoju stručnost, bilo da se radi o tržištu, investicijama, razvoju poslovnog modela ili možda razvoju tima, neprocjenjivo je, pogotovo ako dolazi od onih koji su nekada bili na vašem mjestu.

Među ključne "tajne sastojke" za uspjeh startupa svakako se mogu svrstati fundraising vještine, disciplina ili timing - jer osim kako, za uspjeh je važno i kada razvijamo određeni posao, a kapital je potreban i za ubrzano rast.

Uz učenje od drugih – korisnika, mentora, vrlo je važno učiti na svojim pogreškama i brzo ih ispravljati. Promjene su, naučili smo, stalne, a uspješni startupi spremni su uvijek propitivati ​​status quo, osluškujući potrebe tržišta i tražeći način da naprave nešto bolje.

U toj fazi smo sada i mi. Slušali smo vas, razmišljali smo o vama, a zatim odlučili krenuti putu promjena i razvoju novih ideja. Što se to novo krije u našoj Joberty priči? Otkrivamo uskoro.

Oznake

Joberty

Joberty je platforma za razmjenu iskustava iz IT zajednice.

Tvoja prijava je uspješno sačuvana!
Odlično! Kako bi imao pristup cijelom sadržaju bloga potrebno je izvršiti proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspješna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup cijelom sadržaju bloga.