Što čini idealnog poslodavca? 5 stvari koje developeri žele

Employer Branding 30. stu. 2021

Posljednjih desetak godina svjedočimo tehnološkom boomu. Intenzivan porast broja startupova i napredovanje tehnologije sa sobom su donijeli i sve veću potražnju za inženjerima i developerima. U bespoštednoj borbi za talentima, tvrtke diljem svijeta traže načine na koji mogu privući i zadržati najbolje od najboljih.
Iako volimo misliti da kaskamo za ostatkom svijeta, Hrvatska u posljednjih nekoliko godina bilježi intenzivan rast tehnološkog sektora. Ne samo da raste broj velikih tvrtki koje jesu ili će uskoro postati unicorni, već viđamo sve više mid-size tvrtki koje se čvrsto pozicioniraju na tržištu.

S razvojem hrvatskog tehnološkog tržišta došao je i problem za HR-ovce u tech tvrtkama. S obzirom na jaku konkurenciju, velik izazov je postao privući i zadržati developere, posebno seniore, u svojim redovima.
Dakle, što developeri zaista žele - i kako im vi kao poslodavac možete to pružiti?

Što developeri zapravo žele od svojih poslodavaca?

Istraživanja o tome što zaposlenici smatraju bitnim kod poslodavca nisu rijetkost na stranom tržištu. Prošle godine je i u Hrvatskoj provedeno jedno takvo istraživanje, a rezultati su pokazali da hrvatski developeri ne odudaraju od svojih inozemnih kolega u onome što smatraju bitnim na poslu.
Bez okolišanja - ovo je lista stvari koje developeri žele od svojih poslodavaca.

1. Kompetitivna plaća

Za većinu ljudi, pa tako i developere, plaća je najbitniji faktor na poslu. Točnije, istraživanja pokazuju da je plaća najbitnija stavka kod odabira novog posla za 67% ljudi, dok su benefiti na drugom mjestu sa 63%.
S obzirom na sve veću transparentnost na tržištu po pitanju plaća - i popularne godišnje izvještaje poput onog Tomislava Grubišića - developeri vrlo lako mogu doznati ako su plaćeni ispod tržišnog standarda.
Što to znači za poslodavce?
Znači da HR-ovci moraju konstantno pratiti kako se kreću plaće za one tipove developera koji rade u njihovim tvrtkama. HR mora znati prepoznati trenutak u kojem se plaća povisuje u skladu s tržišnom - a najbolje je kada developeri znaju da mogu računati na rast plaće uz kontinuirani staž.

2. Bolji benefiti

Benefiti označavaju ne-monetarne oblike kompenzacije koje su često jednako bitne kao i sama plaća. Benefiti uključuju veći broj dana godišnjeg odmora i mogućnost rada od kuće. Međutim, ovi su benefiti postali svojevrstan standard.
Drugim riječima, minimalan broj dana godišnjeg i nemogućnost remote rada su nešto što će vrlo vjerojatno odbiti developere.

Drugi značajni benefiti koje poslodavci mogu ponuditi developerima su redoviti bonusi, Božićnica, veći broj slobodnih dana za rođenje djeteta i drugi. Tu je i cijeli niz benefita poput pokrivanja troškova teretane ili drugih sportskih aktivnosti.
Senior developeri s obiteljima bi mogli biti osobito zahvalni za benefite koji se tiču obitelji - na primjer, neki poslodavci u Hrvatskoj su počeli pružati usluge vrtića u blizini ureda. Također, tvrtke nerijetko nude organizirane izlete za djecu ili popuste u dućanima s dječjom opremom.

3. Fleksibilnost

Činjenica je da posao od 9 do 5 više nema previše smisla. Ljudi žele sami gospodariti svojim rasporedom i raditi onda kada žele. Također, žele imati mogućnost raditi od bilo kuda - od kuće, iz ureda, iz vikendice na moru, iz druge države tijekom putovanja.

Danas je lakše nego ikad omogućiti zaposlenicima da rade otkuda i kada žele. Priroda posla developera je takva da nema smisla ograničavati ih na vrijeme i prostor koji za njih osobno ne pridonose produktivnosti. Osim toga, posljedice takvog ograničenja bi mogle biti ozbiljne - s obzirom da 82% zaposlenika kaže kako im je fleksibilnost izuzetno bitna u poslu.
To, naravno, ne znači da treba izbaciti sve oblike kontrole iz odnosa sa zaposlenicima. Drugim riječima, sastanci se i dalje trebaju održavati i zadaci se i dalje trebaju ispunjavati na vrijeme. Međutim, developeri žele sami procijeniti kada i gdje žele obavljati svoj posao. Ono što bi poslodavcima trebalo biti bitno je kvaliteta i konzistentnost u radu, a ne mjesto i vrijeme obavljanja posla.

4. Izazovni projekti

Developeri vole raditi s novim tehnologijama i na inovativnim rješenjima. Poslodavci često preskaču opisati projekte na kojima se radi u njihovoj tvrtki - nesvjesni da na taj način mogu zainteresirati developere za suradnju.
Ono na što se misli pod “izazovni projekti” ne uključuje stresne projekte i zahtjevne klijente, već tehnologije s kojima developeri još nisu imali priliku raditi te projekte koji će im biti zanimljivi.
Tip za poslodavce: ne bježite od prikazivanja stvari onakvima kakve jesu. Developeri znaju prepoznati kada im se nešto “prodaje”. Umjesto “kul i zanimljivih projekata”, pružite konkretne informacije o projektima na kojima developeri rade u opisima za posao. Također, u sklopu employer branding sadržaja, priznajte s kojim ste se izazovima susreli i kako ste ih riješili.

5. Mogućnost napredovanja

Prema Forbesovom istraživanju, čak 93% zaposlenika bi dulje radilo za poslodavce koji ulažu u njihove karijere. Prema tome, jasno je da su učenje, napredovanje u poziciji i rast plaće ono što developeri očekuju ukoliko ostaju vjerni svojim tvrtkama.

Ono što to znači za poslodavce je da ne čekaju s unaprjeđivanjem svojih zaposlenika. Osim podrške u učenju - budžeta za tečajeve, knjige i konferencije - svaka tvrtka bi trebala definirati razvojni put svojih developera i jasno im dati do znanja kada i zašto mogu očekivati promaknuće.

Što vam zaista neće pomoći da zadržite developere

U bespoštednoj borbi za developerima, benefiti poput stolova za stolni nogomet u uredu ili piva petkom poslije posla su postali česti dodaci oglasima za posao. Činjenica je da to samo po sebi nisu loše stvari - funkcioniraju samo kao dodatak na prethodno navedenu kompetitivnu plaću, benefite i drugo.

Ono što developeri također ne žele jest raditi u tvrtki gdje vlada toksična poslovna kultura. Pod time se više ne misli na neugodne kolege i nervozne šefove, već na atmosferu koja je nepotrebno kompetitivna ili normalizaciju ostajanja na poslu prekovremeno. Takvi negativni elementi korporativne kulture dugoročno odbijaju zaposlenike.

Zašto je bitno pružiti developerima ono što žele?

Ono što čini ove podatke izuzetno bitnima je činjenica da je je čak 73% kandidata za poslove pasivno. To znači da su i vaši zaposlenici otvoreni za razgovor s drugim tvrtkama iako ne traže aktivno drugi posao. Uostalom, zašto ne? Razgovor ih na ništa ne obavezuje.
U doba LinkedIn-a, recruiter-ima je lakše nego ikad pristupiti vašim zaposlenicima. To je nešto na što jednostavno ne možete utjecati - možete utjecati na to kakav ste poslodavac. Ako pružite developerima kompetitivne uvjete, rad na izazovnim projektima, fleksibilnost i mogućnost napredovanja - uspješno ćete zadržati svoje postojeće zaposlenike i privući nove.

Kako? Prema postojećim istraživanjima, daleko najbolji izvor preporuka za posao su preporuke. Naime, kandidati koji se zaposle putem preporuke drugog zaposlenika tvrtke ostaju raditi u tvrtkama 46% dulje nego drugi kandidati. Drugim riječima, ako ste dobar poslodavac, developeri će proširiti glas o tome među svojim kontaktima i lakše ćete doći do kandidata za svoje otvorene pozicije.

Što vaši zaposlenici misle o vašoj tvrtki?

Ipak, developerska zajednica nije toliko mala da se svi znaju - čak i u Hrvatskoj. Zbog toga su portali s anonimnim iskustvima zaposlenika u tech tvrtkama postali jedan od prvih koraka koji developeri naprave kad razmatraju ponudu za posao.
Kao poslodavac, morate biti svjesni da u današnje doba nemate puno prostora za prikrivanje stvarnog stanja u vlastitoj tvrtki. Drugim riječima, morate zaista biti dobar poslodavac i developerima pružiti ono najbitnije što žele ako želite da vaša tvrtka dugoročno ostvaruje najbolje rezultate.

Ipak, najvjerojatnije to već znate i ulažete sredstva da poboljšate employee experience ne samo developera, nego svih zaposlenika. Način na koji možete doprinijeti svojoj employer branding strategiji jest da se priključite Jobertyju, platformi za dijeljenje iskustava developera iz tech tvrtki Hrvatske. Na Jobertyju možete kreirati employer branding profil svoje tvrtke i u okviru toga se bolje predstaviti svojim kandidatima - pružiti informacije o uvjetima rada, kulturi, projektima na kojima se radi i drugo.

Na taj način možete doznati što vaši zaposlenici i kandidati misle o vašoj tvrtki te na osnovu toga detektirati potencijalna područja za napredak. Osim toga, možete detaljno predstaviti svoju tvrtku tech zajednici, uključujući benefite, projekte na kojima radite, mogućnost napredovanja i drugo. Također, možete odgovoriti na osvrte svojih zaposlenika i kandidata te time utjecati na percepciju svoje tvrtke.

Prema tome, što čekate? Kreirajte profil svoje tvrtke na Jobertyju već danas, pridružite se razgovoru i recite developerima zašto se trebaju pridružiti baš vama!

Oznake

Joberty

Joberty je platforma za razmjenu iskustava iz IT zajednice.

Tvoja prijava je uspješno sačuvana!
Odlično! Kako bi imao pristup cijelom sadržaju bloga potrebno je izvršiti proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspješna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup cijelom sadržaju bloga.