Najbolje prakse u izgradnji Employer Branding profila

Employer Branding 21. lip. 2022


Employer branding danas je nužna aktivnost svake tech tvrtke u Hrvatskoj i svijetu. Zapravo, tek prije nekoliko godina su tvrtke u Hrvatskoj počele zapošljavati employer branding stručnjake, međutim, ti su stručnjaci u kratkom vremenu prepoznati kao ključni suradnici u strateškom pozicioniranju tvrtke kao poslodavca.

Employer branding tvrtkama pomaže u rješavanju nekih od najvećih izazova povezanih sa zapošljavanjem koji dugoročno utječu na uspjeh tvrtke. U ovom članku donosimo vam vodič o izgradnji employer branding profila - kako na vlastitim stranicama tvrtke, tako i na Joberty platformi.

Doznajte zašto je uopće bitno izgraditi employer branding profil, koji sadržaj uvrstiti na profil i koje najbolje prakse slijediti u kreiranju i distribuciji employer branding sadržaja.

Zašto tvrtke uopće ulažu u employer branding?

Odgovor je jednostavan. Na konkurentnom tržištu rada, tvrtke se employer branding tehnikama nastoje pozicionirati kao poslodavci - predstaviti svoje vrijednosti, misiju i viziju, način rada u tvrtki. Na taj način, žele u tvrtku privući kandidate koji su dobar culture fit, a ne bilo koga - jer će se culture fit ljudi bolje uklopiti u postojeće timove i dulje zadržati u firmi.

Kroz employer branding, kandidati dobivaju uvid u to odgovara li im zaista tvrtka u koju se prijavljuju za posao. Možda su od poznanika čuli dobre stvari o radu u toj tvrtki, no nisu svi isti i ne traže istog poslodavca: stoga kroz employer branding kandidat može dobiti dojam kako bi se po vrijednostima i načinu rada uklopio u tvrtku.

Saznajte i kojih 10 alata employer branding stručnjaci najčešće koriste u svom poslu.

Zašto je bitno izgraditi employer branding profil?

Do kvalitetne radne snage nije jednostavno doći

Današnje tržište rada u Hrvatskoj je konkurentno i možda ga najbolje opisuje termin candidate-driven market. Ovaj izraz zapravo znači da su kandidati ti koji na tržištu biraju poslodavce puno češće nego obrnuto.

Drugim riječima, posla je i više nego dovoljno. S obzirom na to, tvrtke ulažu u employer branding kako bi privukle što veći broj kvalitetnih kandidata na otvorene pozicije i izgradile kvalitetne talent poolove za bolje upravljanje zapošljavanjem.

Kandidati dobro istražuju

Istraživanje pokazuje da čak 75% kandidata istražuje poslodavce i kulturu tvrtke prije nego se prijave na posao. Kandidati žele biti informirani o tome što mogu očekivati od poslodavca, a zadatak employer brandinga je pružiti im te informacije.

Na taj način se zapravo filtriraju kandidati koji jesu culture fit za tvrtku od onih koji nisu.

Developerska zajednica je mala

Developerska zajednica u Hrvatskoj je relativno mala - i baš zato tvrtke trebaju poraditi na svojoj reputaciji da se dobro pozicioniraju i profiliraju u odnosu na druge tvrtke. Tako će ih pravi kandidati bolje prepoznati i odlučiti se prijaviti na otvorene pozicije.

Koji sadržaj se treba naći na EB profilu?

Bilo da se radi o employer branding profilu na stranicama tvrtke ili na Jobertyu, dio employer branding strategije treba biti da se ističe ono što vam je u tvrtki važno. Na primjer, ako na Joberty profilu imate visoku ocjenu u dijelu Tim i znate da vam je to jaka strana, a ujedno i tražite ljude kojima su dobri odnosi u timu važni - trebate na početku profila pisati o tome kako vam je to bitno, predstaviti članove tima, i drugo.

Drugim riječima - na stranici prioritizirajte ono što vam je bitno kako bi osigurali culture fit kandidate. Fokusirajte se i prioritizirajte neka od sljedećih šest područja:

Predstavljanje tima

Marketinška istraživanja pokazuju kako slike ljudi i ljudskih lica na web stranicama imaju pozitivan efekt na povjerenje prema tvrtki i izazivaju emocionalnu reakciju. Ukratko, koristite slike ljudi - i to pravih zaposlenika, a ne stock images.

Tim se osim vizualno treba predstaviti i riječima. Članovi tima koje predstavljate trebali bi imati uz ime navedeno i ime funkcije, a svakako bi bilo dobro uključiti i njihove kratke izjave o iskustvu o tvrtki.

Osim toga, bitno je i predstaviti team leadere najbitnijih odjela koji mogu ukratko reći nešto više o iskustvu rada u tvrtki i pojedinačnom timu.

Informacije o plaći i benefitima

Kandidati i zaposlenici sve više očekuju transparentnost u vezi plaće. Iako se politike tvrtki još razlikuju po ovom pitanju, najnoviji trendovi vode ka jasnom iskazivanju raspona plaće ili početne plaće za pojedine pozicije.

Na employer branding profilu tvrtke bilo bi osim toga dobro navesti i koje benefit tvrtka nudi - poput rada od kuće, raznih wellness benefita ili pogodnosti za roditelje s malom djecom.

Kultura tvrtke

Tvrtke najčešće odlučuju predstaviti kulturu tvrtke kroz slike i to je dobra ideja. Pokažite kako vam je bilo na prošlom team buildingu, kako izgleda vaša kantina za vrijeme ručka ili kako izgledaju vaši uredi.

Osim toga, ovdje možete kroz izjave zaposlenika istaknuti koliko su tvrtki bitni work-life balans, radna atmosfera, ili efektivna komunikacija u timu i s leadershipom.

Projekti

Developeri obično vole znati na kakvim će projektima raditi. Radi li se u tvrtki na vlastitom SaaS proizvodu ili na nekim drugim dugoročnim projektima? O kojoj industriji se radi? Ima li prilika za inovativnost i koliki je utjecaj pojedinaca na ishod projekata? Kolika je fleksibilnost u radu na projektima?

Sve su to pitanja na koja možete odgovoriti na svom employer branding profilu.

Tehnologije u kojima se radi

Tehnologije u kojima se radi su izuzetno bitne kandidatima i drugim tehničkim kandidatima. Kandidati žele vidjeti imaju li prostora za dodatno usavršavanje na tehnologijama s kojima rade ili možda žele vidjeti kakve su im mogućnosti za širenje znanja u drugim tehnologijama.

Ovo je i signal kandidatima o tome koliko je tech stack tvrtke inovativan i suvremen, koliko mogu naučiti, te na kraju krajeva - koliko će im na poslu biti zabavno!

Prilike za rast i razvoj

Kao što smo nedavno pisali, zaposlenicima je danas profesionalni rast i razvoj izuzetno bitan. Ljudi žele učiti i razvijati se na poslu te često evaluiraju tvrtku kao poslodavca na osnovu prilika za edukaciju.

Stoga na employer branding profilu treba pokazati na koji način potičete developere i druge zaposlenike da razvijaju svoje vještine. Što je uvršteno u vaš program edukacije? Imate li interne radionice o prijenosu znanja ili program mentorstva? Koje poznate konferencije ili tečajeve vaši zaposlenici mogu očekivati u tvrtki? Koji je godišnji budžet za edukaciju po zaposleniku?

Najbolje prakse: EB profil se gradi iznutra - neka bude dobra refleksija onoga što prakticirate u tvrtki

Postoji nekoliko dobrih praksi koje valja slijediti u izgradnji employer branding profila. Misao vodilja svakako treba biti da se predstavite iskreno i jasno komunicirate vrijednosti koje su vam bitne u tvrtki.

Obratite pozornost na ove stvari:

Najbitnije informacije

Nemojte zaboraviti kroz employer branding profil istaknuti neke najbitnije informacije za kandidate. To ne uključuje godinu osnutka niti izrijekom napisanu misiju i viziju, već informaciju o tome kome se kandidati mogu javiti za više pitanja, npr. linkove na LinkedIn profile recruitera ili drugih HR-ovaca, mail adrese, itd.

Ne prikazujte se savršenima niti pretjerano cool

Kandidati danas lako prepoznaju overselling kod tvrtki koje im obećavaju brda i doline. Činjenica je da na svakom poslu dolazi do izazova i kandidati su toga svjesni. Tvrtke bi na employer branding profilima trebale napisati kako se timovi i zaposlenici nose s izazovima umjesto da se nastoje prikazati savršenima.

Osim toga, ako nastojite privući developere i druge tech stručnjake, “ohladite” s emotikonima, uskličnicima i pretjeranim entuzijazmom. To ih može samo odbiti.

Koristite što više vizualnih materijala

Ljudi su vizualna bića - a uostalom, vrijedi i ona stara da slika vrijedi tisuću riječi. Na employer branding profil uključite slike pojedinaca i timova, a ako imate video - još bolje! On u kratkom vremenskom razdoblju može kandidatima pružiti puno informacija o kulturi tvrtke i ljudima s kojima bi mogli raditi.

Nastojte biti sažeti

Nastojte ciljati u sridu i ne okolišati. Kandidati ne žele tražiti informacije u moru teksta, već žele da su one jasno istaknute i da ih lako mogu pronaći.

Iskoriste društvene mreže

Ako imate razvijen employee advocacy program i vaši zaposlenici na društvenim mrežama dijele objave vezane uz tvrtku, možete na stranicu karijera uvrstiti i widget s društvenih mreža.

Timski blog

Timski blog je dobra ideja ukoliko želite kandidatima pružiti priliku da bolje upoznaju neke članove tima i situacije s kojima se susreću na poslu. Osim toga, ovo je i prilika da angažirate postojeće zaposlenike te produbite njihovu vezu s tvrtkom pokazujući kako su vam bitni.

Zaposlenici će zasigurno rado dijeliti svoje kratke intervjue na društvenim mrežama i time doprinijeti boljoj vidljivosti vaše tvrtke i njenog employer branding profila.

Kreirajte Employer Branding profil na Jobertyu

Kao platforma koja okuplja tech zajednicu u Hrvatskoj, Joberty je relevantan izvor informacija o potencijalnim poslodavcima za developere i druge tech stručnjake. Stoga, ako još niste, primijenite ove prakse i izradite svoj Employer Branding profil na Jobertyu i privucite baš one kandidate koji vam trebaju!

Oznake

Joberty

Joberty je platforma za razmjenu iskustava iz IT zajednice.

Tvoja prijava je uspješno sačuvana!
Odlično! Kako bi imao pristup cijelom sadržaju bloga potrebno je izvršiti proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspješna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup cijelom sadržaju bloga.