Može li umjetna inteligencija zamijeniti dizajnere?

Zanimljivosti 25. lis. 2022

U vrlo ubrzanom valu razvoja umjetne inteligencije, promjene koje ova tehnologija donosi u gotovo sve sfere, posebno je zahvatila industriju dizajna.

Uz vrlo moćne alate u ilustriranju, generiranju i uređivanju slika, uloga umjetne inteligencije bit će sve prisutnija i značajnija, a dizajn će se u velikoj mjeri oslanjati na ovu tehnologiju. Taj je utjecaj već primjetan pa se sve češće postavlja pitanje hoće li umjetna inteligencija zamijeniti dizajnere.

Kako bismo bolje razumjeli može li i hoće li umjetna inteligencija moći u potpunosti razumjeti i ispuniti potrebe i očekivanja te koliko će jak otisak AI ostaviti u sferi dizajna, prvo moramo razumjeti ovu tehnologiju, kao i njezine dobre i loše strane.

Što je AI i kako funkcionira?

U najjednostavnijem objašnjenju umjetne inteligencije, govorimo o prilikama kada tvrtke ili pojedinci koriste moć računala i tehnologije za rješavanje problema i izazova koje su tradicionalno rješavali ljudi.

Kako to funkcionira? Umjetna inteligencija je tehnologija osmišljena da nauči računala ljudskim kognitivnim sposobnostima kako bi mogla "razmišljati" kao ljudi i oponašati njihove radnje.

To je moguće zahvaljujući još jednoj tehnologiji blisko povezanoj s umjetnom inteligencijom – strojnom učenju. Naime, algoritmi su "istrenirani" velikom količinom podataka koji se unose i obrađuju, zahvaljujući čemu su sposobni prepoznati slične podatke. Na taj način “stroj” s vremenom poboljšava svoje performanse i stječe sposobnost obavljanja zadataka koji zahtijevaju ljudsku inteligenciju. Neki od svima najbližih primjera su prepoznavanje govora ili prijevod jezika.

Isti princip je primjenjiv u dizajnu.

Utjecaj AI u dizajnu

Zadatke za dizajnere, čije se rješavanje činilo mogućim samo uz ljudsku razboritost i kreativnost, sada može preuzeti AI, a dizajneri rade i sukreiraju zajedno s umjetnom inteligencijom.

Dizajneri koji se prilagođavaju novim okolnostima i spremniji su prihvatiti te promjene, stvaraju brže i učinkovitije zahvaljujući povećanoj brzini i učinkovitosti koju AI nudi.

Ova brzina dolazi od sposobnosti umjetne inteligencije da analizira goleme količine podataka i predloži prilagodbe, koje dizajner zatim odabire i implementira. Postoji više mogućnosti za stvaranje različitih verzija ili A/B testiranje s korisnicima, tako da ova tehnologija uvodi novi odnos između dizajner-klijent-krajnji proizvod.

Jedan dobar primjer koji ilustrira gore navedeno je algoritam umjetne inteligencije koji se koristi za generiranje milijuna verzija dizajna pakiranja za Nutellu. Kombiniranjem desetaka uzoraka i boja iz baze podataka, korištenjem ove tehnologije, stvoreno je 7 milijuna različitih verzija pakiranja Nutelle, sve jedinstvene. I sve su teglice rasprodane u mjesec dana!

Kako AI unapređuje dizajn

Dalje, u sljedećim recima, ističemo neke od najčešće spominjanih prednosti koje AI donosi svijetu dizajna.

Generiranje slike

Jedna od najupečatljivijih implikacija AI u dizajnu je softver za generiranje slika AI DALL-E 2. Ovaj inovativni sustav umjetne inteligencije naučen je pretvarati tekstualne opise u slike. Dovoljno je što detaljnije opisati svoju ideju, a softver će nastaviti raditi svoj posao - kreirati originalnu sliku prema unosima.

Sustav vam omogućuje promjenu postojeće slike na temelju uputa, kao i stvaranje više slika sličnog stila na temelju prikazanih.

To čak nije ni bliska budućnost, već nešto što se već koristi u praksi, pa je nedavno naslovnica popularnog časopisa Cosmopolitan kreirana ovim softverom.

Poboljšanja

Zahvaljujući primjeni niza alata, AI uspijeva drastično pojednostaviti restauraciju slika i poboljšati rezolucije, kao i poboljšati osvjetljenje, kontrast ili boju u nekoliko sekundi.

Ovo je posebno korisno kada se, na primjer, slika niske kvalitete treba ispisati u velikom digitalnom formatu.

Neki od najistaknutijih primjera AI alata za poboljšanje slike su Vance AI ili Upscaleics.

Zamjena za "dosadne" zadatke

Jedna vrsta AI alata dodatno povećava produktivnost dizajnera dopuštajući im da se usredotoče na zadatke koji zahtijevaju kreativniji pristup koji je prilagođen dizajneru, umjesto na neke običnije zadatke koji zamaraju dizajnere, poput uklanjanja pozadine s fotografije.

Ako ste dizajner, ovo će vam sigurno biti od velike koristi. Tehnologija koristi vizualno prepoznavanje za uočavanje ljudi i predmeta. Algoritam analizira sliku, detektira glavne i sekundarne objekte, a zatim reže sliku. Sve to vrlo brzo završi. Neki od najboljih takvih alata za uklanjanje pozadine su na primjer Create Vista i Photo Scissors.

Personalizacija sadržaja

Kroz prepoznavanje lica i računalni vid, AI može odrediti spol, dob, lokaciju,
kontekst i trenutno raspoloženje korisnika
, a to omogućuje UX dizajnerima da isporuče više personaliziranih iskustava na temelju tih informacija.

Na temelju velikog broja prethodnih slučajeva, AI može predvidjeti kako korisnik gleda ili čita sadržaj, što dizajnerima omogućuje usmjeravanje pozornosti na područja važna za svakog korisnika.

Više mogućnosti za sve

Želja mnogih od nas je barem jednom bila lijepo crtati, no ne uspijevaju svi ono što zamisle vjerno prenijeti na papir ili ekran. Sada, međutim, postoji AI alat koji pretvara jednostavne poteze kistom u realistične pejzažne slike. Radi se o NVDIA Canvasu. I znači li to da sada svi mogu biti dizajneri?

Da i ne. Za sada je ovaj softver ograničen samo na krajolike, no bez sumnje će se razvijati u smjeru stvaranja sve više slika i objekata. To će značiti da će svatko moći "oživjeti" svoju kreativnost. No, nemaju svi želju ili dovoljno kreativnog sluha da bi se doista mogli baviti dizajnom. Istina je da će ljudima koji razvijaju vlastiti posao biti još lakše da uz malo originalnosti i dobru ideju sami dovrše kreativni dio.

Ali ti "nedizajneri" teško da će moći u potpunosti zamijeniti dizajnere. Od dizajnera će se, pak, u takvom okruženju očekivati ​​sustavnija i stručnija, a neki predviđaju i raznovrsnija i egzotičnija usavršavanja.

Što AI ne može (i neće)

Bez obzira na sve veću primjenu alata temeljenih na umjetnoj inteligenciji u dizajnu, umjesto da budu prijetnja, oni zapravo uvode niz uzbudljivih prilika za dizajnere. No, da bi se iz njih izvuklo najviše, obično je potreban utjecaj dizajnera.

Ako bismo se zapitali što umjetna inteligencija ne može zamijeniti i što dizajnere čini iznimno vrijednima, odgovor će nedvojbeno ići u smjeru emotivnog aspekta dizajna.

Naime, dizajneri rade na stvaranju proizvoda koji korisnicima rješavaju probleme i čine ih sretnijima i zadovoljnijima.

Dok softver i alati koje smo spomenuli, poput DALl-E 2, omogućuju dizajnerima (i ne-dizajnerima) stvaranje određenog dizajna, te su aplikacije samo unaprijed programirani podaci, bez emocija i iskustava iz stvarnog života koje dizajneri koriste kao kontekst u procesu razvoja dizajna. Postoje, dakle, bitne razlike između načina rada ljudskog mozga i načina na koji računalo obrađuje podatke koje mu dajemo.

Osim toga, AI aplikacije programirane su tako da u potpunosti izbjegnu pogreške, a poznato je da vrlo često najbolja kreativna rješenja nastaju potpuno slučajno ili čak kao posljedica pogreške. Stoga možemo reći da najbolja i najkreativnija rješenja zahtijevaju ljudsku "intervenciju", umjesto da zadatak u potpunosti prepuste AI alatima.

Uloga umjetne inteligencije u budućnosti dizajna

Sumiramo li sve navedeno, možemo zaključiti da će AI povećati produktivnost dizajnera i otvoriti im mnoge nove mogućnosti, uz mogućnost daljnjeg istraživanja i jačanja svoje kreativnosti te stvaranja više varijacija u kraćem vremenu. To će također dovesti do veće produktivnosti i količine proizvedenog sadržaja. Dio toga, AI alati završit će gotovo sami od sebe.

Ipak, u ovoj hiperprodukciji sadržaja, i to sadržaja koji se generira računalno, radovi dizajnera mogu isplivati ​​kao unikati i znatno vrjedniji, a samim tim i kao najvrjedniji komadi koji će značajno povećati vrijednost i cijenu dizajnera koji stvaraju unikate. Ovaj "custom" dizajn u budućnosti bi mogao stvoriti i superzvijezde među dizajnerima - pojedince koji svojim jedinstvenim pristupom i inovativnošću nude nešto jedinstveno, a svakako drugačije od onoga što stvaraju strojevi u hiperprodukciji.

Za kraj, da odgovorimo na pitanje iz naslova ovog teksta - može li AI zamijeniti dizajnere, moramo biti realni i dvolični - može zamijeniti dizajnere kakve poznajemo, jer promjene koje tehnologija donosi u svim sferama ne zaboravljaju niti industriju dizajna.

Međutim, kako se industrija mijenja, mijenjat će se i dizajneri i njihova uloga. Ključno je ne promatrati AI kao prijetnju, već više kao partnera, onoga koji ne može u potpunosti preuzeti ulogu dizajnera, ali može pomoći u proširenju njihovih mogućnosti za bolje rezultate i kreativnija rješenja. Takvi dizajneri sigurno će uvijek biti traženi i potrebni.

Kako vidite tu sinergiju? Pokrenite raspravu o ovoj i sličnim temama na Joberty zajednici.

Oznake

Joberty

Joberty je platforma za razmjenu iskustava iz IT zajednice.

Tvoja prijava je uspješno sačuvana!
Odlično! Kako bi imao pristup cijelom sadržaju bloga potrebno je izvršiti proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspješna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup cijelom sadržaju bloga.