Kako napisati dobar oglas za posao?

HR 4. sij. 2022

Izrada dobro napisanog oglasa za posao puno je više od precizno definirane pozicije koja je potrebna vašoj tvrtki. Često uključuje širenje svijesti o tvrtki, kao i odabir dobre platforme za postavljanje oglasa. Iako oglasi dolaze u različitim oblicima i usmjereni su na traženje različitih kadrova, svaki od njih uvijek ima isti cilj – pronaći najboljeg mogućeg kandidata ili više njih.

Imajući to na umu, podijelit ćemo s vama neke od savjeta kako najbolje izraditi oglas za posao, predstaviti svoju tvrtku budućim članovima tima i kako vam možemo pomoći u tome.

Što bi svaki dobro napisan oglas trebao imati?

1. Jasno definiran naziv pozicije

Naziv radnog mjesta uvijek treba biti jasan, relevantan i najbolje odražavati opis samog radnog mjesta. Ako iz nekog razloga to nije moguće, pokušajte u samom uvodu ukratko upoznati kandidate s dotičnim mjestom. Osim jasno definiranog naziva, potrebno je definirati radni staž, područje rada, mjesto i poznavanje tehnologije koja je važna za pojedino radno mjesto. Joberty u svojim Premium i Standard oglasima pruža priliku da se jasno istaknu te pojedinosti.

2. Potrebni elementi oglasa

Struktura oglasa također je nešto na što treba paziti. Oglas mora biti čitljiv, lak za čitanje, a najvažnije informacije moraju biti dodatno istaknute. Za početak podijelite tekst oglasa u nekoliko ključnih elemenata:  

Kratak uvod u poziciju praćen detaljnim i jasnim opisom pozicije - koristite   oznake za jasnoću

Kakvo iskustvo kandidat treba imati

Što je to što biste posebno cijenili da kandidat ima

Razlikujte vještine koje su apsolutno neophodne, gdje je potrebno značajno iskustvo i one za koje je potrebno samo znanje

Koje pogodnosti kao tvrtka nudite

Budite transparentni – kako biste izbjegli situaciju da kandidati budu iznenađeni određenim zahtjevima ili onim što očekujete od njih na razgovoru

Na kraju, istaknite što vas čini autentičnim i zašto bi se netko trebao pridružiti vašem timu.

Naravno, ovo su samo prijedlozi, na vama je da odaberete formu i odlučite kako će izgledati vaš oglas. Tekst oglasa u svakom slučaju treba biti odgovor na sve gore navedene segmente.

3. Više o vama

Na kraju svakog Joberty oglasa, kandidatima je omogućeno kliknuti na "Istraži tvrtku" kako bi saznali više pojedinosti o tvrtki. Kasnije ćemo razgovarati o tome kako možete maksimalno iskoristiti ovaj odjeljak.

Vrijedi spomenuti sljedeće zanimljivo istraživanje koje smo pronašli. Istraživanje je proveo "What Workers Want" i pokazalo je da:

80% kandidata želi vidjeti detaljno opisanu poziciju u oglasu

65% kandidata želi se informirati o odgovornostima za određenu ulogu u oglasu

61% želi imati uvid u pogodnosti koje tvrtka nudi i naravno plaću

Što biste trebali izbjegavati?

Ovo je kratak, ali važan popis koji vam također može pomoći pri sastavljanju teksta. Evo što trebate izbjegavati:

1. Ne počinjite pisati tekst oglasa i postavljati ih dok točno ne definirate sve uvjete za tu poziciju unutar tima.

Promjene u već objavljenom oglasu mogu se lako napraviti, no ako je netko jednom bio na vašem oglasu i nije pokazao zanimanje, postoji mogućnost da se više neće vratiti na vaš oglas, pa stoga neće primijetiti određenu promjenu.

2. Nedovoljno jasan naziv pozicije ili takav da nije dovoljno pretraživ na Internetu.

Ako je naziv Vaše pozicije "Developer", nije na odmet da u naslov dodate najvažniju tehnologiju koja bi se koristila u radu ili koje je područje rada, kako biste dodatno naglasili tu poziciju.

3. Tekst oglasa prekratak ili predug.

Budite umjereni kada je ovo u pitanju. Preporuka je da oglas za posao ima oko 600 riječi.

4. Tekst oglasa koji ne sadrži podatke o tvrtki ili projektu na kojem se radi.

5. Prevelika očekivanja – na primjer potrebno 5 godina iskustva s tehnologijom koja postoji samo 3 godine.

Ostavite jedinstven trag!

Naša preporuka je da oglas za posao treba sadržavati i „nešto“ što može vašu tvrtku u nekoliko rečenica još više približiti kandidatima pa čak i biti okidač za prijavu. Ovaj segment oglašavanja možete posvetiti svom timu, određenom projektu pa čak i vrijednostima koje njegujete kao tvrtka ili kulturi koja odražava vaše poslovanje. “Iskakanje” iz šablone je u ovom slučaju sasvim opravdano i može biti samo dodatni plus.

Evo nekoliko primjera dobro napisanih oglasa za posao:

Nakon što ste napisali oglas za posao, vrijeme je da odaberete kanal za objavu.

Kako vam Joberty može pomoći da pronađete idealne kandidate?

Na Jobertyju možete oglašavati svoje trenutne pozicije kroz tri vrste oglasa: Premium, Standard i Besplatni oglasi.

Premium i Standard oglasi imaju veći prioritet na Job Board-u od besplatnih oglasa i uključuju promociju putem naših društvenih mreža (LinkedIn, Facebook i Instagram), posebno osmišljene i precizno ciljane kampanje za dosezanje što većeg broja pravih kandidata.

Oglase možete postaviti na dva načina:

1.Pristupanjem stranici Objavi oglas i naručivanjem određenog oglasa.​

2.Pristupanjem profilu svoje tvrtke, imate mogućnost da sami postavite oglase za posao.

Zašto (ponekad) sam tekst oglasa nije dovoljan?

Ako vaš oglas za posao zanima kandidata, vrlo je vjerojatno da će htjeti znati više o vama prije nego što se odluči prijaviti. U ovom istraživanju, osim na službenoj web stranici tvrtke, kandidati traže informacije i od platformi kao što je Joberty. Zato je važno da ste kao tvrtka prvenstveno prisutni na Jobertyju i aktivno utječete na prezentaciju svoje tvrtke.

Na Jobertyju su dostupne dvije vrste profila tvrtke: Besplatni i Premium profili. Za razliku od Besplatnog profila tvrtke, koji pruža samo osnovne informacije o tvrtki, profil Premium (Employer Branding) ostavlja mnogo više mogućnosti za predstavljanje vaše tvrtke. Što je profil potpuniji s podacima, tvrtka kao takva postaje bliža potencijalnim kandidatima pa je veća vjerojatnost da će se kandidati javiti na oglašena radna mjesta.

Zapamtite da je vaš sljedeći oglas za posao jedna od važnijih interakcija s potencijalno novim članom tima. Jeste li spremni ostaviti dobar dojam na kandidate?

Veselimo se vašem novom oglasu!

Oznake

Joberty

Joberty je platforma za razmjenu iskustava iz IT zajednice.

Tvoja prijava je uspješno sačuvana!
Odlično! Kako bi imao pristup cijelom sadržaju bloga potrebno je izvršiti proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspješna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup cijelom sadržaju bloga.