Jesu li vaši developeri sretni? 5 načina i 10 pitanja za izmjeriti zadovoljstvo zaposlenika

HR 1. velj. 2022

Zadovoljni zaposlenici su izniman pokretač uspjeha vaše tvrtke. S druge strane, nezadovoljni zaposlenici mogu negativno utjecati na vaše poslovanje na više načina.

Dobra vijest je da ste vi, kao poslodavac, uvelike zaslužni za zadovoljstvo vaših zaposlenika. U doba kada je konkurencija velika, a developeri lakše nego ikad mogu pronaći drugi posao, višestruko se isplati biti dobar poslodavac koji ulaže u zadovoljstvo zaposlenika.

Saznajte kako izmjeriti zadovoljstvo zaposlenika i zašto je bitno da redovito provjeravate koliko su developeri sretni u vašoj tvrtki.

Zašto su zadovoljni developeri vaš najvrjedniji resurs?

Zadovoljstvo zaposlenika nije statistika koju se može promatrati u vakuumu. Ono je isprepleteno s kvalitetom komunikacije, transparentnim vodstvom tvrtke, zdravom radnom atmosferom i mnogim drugim faktorima.

Drugim riječima, cilj HR-ovaca je, zapravo, uvijek povezan s podizanjem razine zadovoljstva zaposlenika u tvrtki. Kada je employee satisfaction visok, zaposlenici bolje komuniciraju, motiviraniji su, lakše surađuju i employee engagement je bolji.

Kada su zaposlenici zadovoljni, dulje će ostati raditi za tvrtku. To znači i da će tvrtki biti isplativiji - kontinuirano će ulagati svoje vrijeme, znanje, i vještine u boljitak cijele tvrtke.

Zadovoljni zaposlenici će pozitivno utjecati na više aspekata poslovanja - kao što je suradnja s drugim zaposlenicima i odjelima ili zadovoljstvo end usera.

Znajući to sve, IT tvrtke sve više ulažu u poboljšanje uvjeta rada koji utječu na zadovoljstvo developera. Ispostavlja se da je istina kako je sretan radnik najbolji radnik.

Provjerite što developeri žele od poslodavaca kako biste osigurali visoku razinu zadovoljstva zaposlenika.

Kako mjeriti zadovoljstvo developera?

Postoji nekoliko načina na koje možete doznati koliko su vaši developeri zadovoljni svojim poslom. Ono što je bitno je kombinirati ove metode.

Na primjer, anketa će vam dati uvid u agregatno stanje i prosječnu razinu zadovoljstva zaposlenika, no jedan na jedan sastanci zaposlenika s direktno nadređenima dat će puno dublji uvid u tematiku zadovoljstva poslom.

eNPS i ESI ankete

Postoji nekoliko vrsta anketa koje se tradicionalno koriste da bi se izmjerilo zadovoljstvo zaposlenika u tvrtki. Prva od njih je eNPS (employee net promotor score), indeks koji je posuđen iz svijeta customer experiencea.

eNPS je jednostavna anketa od dva pitanja:

1. Na skali od 1 do 10, koliko je vjerojatno da bi nekome preporučio raditi u ovoj tvrtki?

2. Obrazloži svoj odgovor.

Prvo pitanje pomaže kompanijama da procijene trenutno zadovoljstvo zaposlenika jednostavnim brojem. Zaposlenici koji su odgovorili najvišim ocjenama - 9 ili 10 - smatraju se skupinom promotora; zatim, zaposlenici koji su dali odgovor 7 ili 8 se smatraju neutralnima, a oni koji su dali odgovor 6 i niže se smatraju nezadovoljnima.

eNPS rezultat se dobiva jednostavnim oduzimanjem postotka broja nezadovoljnih zaposlenika od zaposlenika-promotora. Kad je dobar, eNPS iznosi 30 ili više, dok se tvrtke s negativnim eNPSom mogu s razlogom zabrinuti.

Drugo pitanje u eNPS anketi služi kako bi se provela kvalitativna analiza uočavanjem uzoraka u odgovorima nezadovoljnih zaposlenika (jesu li nezadovoljni plaćom, uvjetima, kulturom, projektima ili nečim drugim).

Još jedna popularna anketa za provjeru zadovoljstva zaposlenika je ESI (employee satisfaction index). Ona se bazira na tri pitanja:

  1. Koliko si zadovoljan svojim poslom?
  2. U kojoj mjeri tvoj posao ispunjava tvoja očekivanja?
  3. Koliko tvoje trenutno radno mjesto nalikuje tvom idealnom radnom mjestu?

Na ova se pitanja također traži odgovor na skali od 1 do 10, a ESI se računa po sljedećoj formuli:

                                      ESI= [((prosječan odgovor ÷ 3) – 1) ÷9]*10

ESI viši od 10 indicira visoku razinu zadovoljstva zaposlenika, no kao i eNPS, ovaj indeks primarno služi tome da se prati kroz vrijeme te da se uoči eventualni pad zadovoljstva zaposlenika.

Druge ankete za mjerenje zadovoljstva zaposlenika

eNPS i ESI nisu jedine ankete za mjerenje zadovoljstva zaposlenika. Na kraju krajeva, vi najbolje poznajete svoje developere. Možda želite detaljnije ispitati kako su zadovoljni benefitima - jer znate da su plaćom zadovoljni?

Također, možda većina vaših developera radi remote pa će pitanja biti drukčija od onih koja biste postavljali developerima koji rade u uredu.

Softveri za mjerenje zadovoljstva zaposlenika

Na tržištu postoji cijeli niz rješenja koji HR-ovcima pomažu kreirati i disperzirati ankete za mjerenje zadovoljstva zaposlenika. Obično takve aplikacije zahvaćaju i puno šire funkcije poput performance managementa.

Ako nemate budžet za kupnju aplikacije za mjerenje zaposlenika, možete zaposlenicima poslati anketu kreiranu uz pomoć Google Formsa ili koristiti besplatnu verziju Typeforma.

Ipak, specijalizirane aplikacije za ispitivanje zadovoljstva zaposlenika i unaprjeđenje employee engagementa su puno bolji izbor zbog svojih raznovrsnih funkcionalnosti, kao i osiguravanja većeg postotka ispunjavanja ankete. Neke od aplikacija koje možete isprobati su SurveyMonkey, TINYPulse, Officevibe, Qualtrics, i Connecteam.

Redoviti sastanci s team leadovima

Živa riječ je uvijek najbolji izbor za transparentu komunikaciju. Stoga su redoviti sastanci s drugim članovima tima, team leadovima i Engineering Managerima nužni.

Na takvim sastancima se može dobiti bolji uvid u to kako se developeri osjećaju u firmi i koliko su zadovoljni. Naravno, team leadovi bi trebali HR-u ili nadređenima komunicirati ukoliko se među članovima njihovog tima javlja nezadovoljstvo kako bi zajednički probali utjecati na to.

Anonimna kutija sa sugestijama

Anonimna kutija s prijedlozima za poboljšanje uvjeta rada, atmosfere ili timskih odnosa je dobar način da vidite što developerima u vašoj tvrtki nedostaje.

Na primjer, Suggestion Ox je virtualna “kutija” sa sugestijama koja zaposlenicima omogućava da predlažu nove inicijative, požale se na negativna iskustva, ili pitaju pitanja - i to sve anonimno. Probajte uspostaviti ovaj način komunikacije u svojoj tvrtki: nekolicina zaposlenika će sigurno iskoristiti anonimnost da vam kažu nešto što inače ne bi.

Još jedan dobar način za dobiti iskrene reviewove na rad u vašoj tvrtki jest da potaknete developere da ostave anonimni osvrt na Jobertyu. Tako ćete dobiti dobru sliku o zadovoljstvu developera te značajno doprinijeti transparentnosti unutar tvrtke.

10 pitanja za izmjeriti zadovoljstvo zaposlenika

Ako ne znate odakle krenuti, ovo su neka od pitanja koja možete postaviti developerima da procijenite koliko su zadovoljni u vašoj tvrtki. Odgovore ponudite na skali od 1 do 10.

  1. Koliko ti je ugodna atmosfera u tvrtki?
  2. Uvažava li se tvoj feedback?
  3. Smatraš li da dobivaš dovoljno priznanja za svoj rad i trud?
  4. Smatraš li da si na poslu ostvario iskrena prijateljstva?
  5. Što misliš, koliko smo kao tvrtka otvoreni za uvođenje promjena?
  6. Komunicira li vodstvo bitne informacije pravovremeno?
  7. Je li vodstvo tvrtke transparentno?
  8. Jesu li zaduženja pošteno raspodijeljena u tvom timu?
  9. Smatraš li svoj posao značajnim?
  10. Imaš li mjesta za rast i razvoj u ovoj tvrtki?

Zašto je bitno mjeriti zadovoljstvo zaposlenika

Da biste nešto unaprijedili - morate najprije znati što nije u redu. Kada redovite mjerite zadovoljstvo zaposlenika, lako je identificirati područja s kojima nisu zadovoljni i na taj način probati utjecati na ta područja.

Jedan tim je možda nezadovoljan međuljudskim odnosima, neki pojedinci uvjetima, a netko treći količinom prekovremenih koje mora odraditi.

U svakom slučaju, mjerenje zadovoljstva zaposlenika je korisno jer omogućava da se poboljšaju produktivnost, međuljudski odnosi i kultura kompanije. Na kraju krajeva, ultimativni cilj svakog poslodavca je zadržati zaposlenike u tvrtki što dulje, tj. spriječiti ih da daju otkaz podižući njihovo zadovoljstvo radom.

Jedan od načina na koji također možete provjeriti zadovoljstvo zaposlenika u svojoj kompaniji je pregledom anonimnih osvrta na neovisnoj platformi poput Jobertya. Na te anonimne osvrte možete i odgovoriti te tako doprinijeti employer brandingu svoje tvrtke.

I - kako stojite? :)




Oznake

Joberty

Joberty je platforma za razmjenu iskustava iz IT zajednice.

Tvoja prijava je uspješno sačuvana!
Odlično! Kako bi imao pristup cijelom sadržaju bloga potrebno je izvršiti proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspješna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup cijelom sadržaju bloga.