Kako i zašto privući Generaciju Z u svoju tvrtku?

HR 29. ožu. 2022

Pri spomenu pojma “Generacija Z” mnogima se diže kosa na glavi. Prva asocijacija su razmažena djeca koja provode svo slobodno vrijeme na Tik Toku. No, je li to baš tako?

Generacija Z je prva koja je u potpunosti odrasla uz tehnologiju, što ih čini prirodno privrženijim tech pozicijama općenito. Iako se uz njih vežu uglavnom negativne predrasude, pripadnike Generacije Z teško je svrstati u istu kutiju.

Generacija Z se odnosi na populaciju koja je rođena između 1997. i 2012. godine, što znači da neki od njih već dolaze na tržište rada. To također znači da će poslodavci morati unijeti neke promjene u svoje tvrtke kako bi ih učinili primamljivima mladoj radnoj snazi.

U čemu leži vrijednost Generacije Z? Kako će se prilagoditi radnom okruženju, i zašto biste ih trebali nastojati privući u svoje redove?

Koja su obilježja Gen Z zaposlenika?

Jedina generacija odrasla uz tehnologiju

Pripadnici Generacije Z su odrasli uz mobitele i drugu tehnologiju. Prva su takva generacija i zbog toga ćete među njima zaista teško naći nekog tko nema bazične digitalne vještine.

S obzirom na to, u ovoj generaciji će se naći više developera i inženjera nego u prijašnjima, ali i zahtjevi tržišta za tim funkcijama su povećani.

Kraći attention span i fokus

Gen Z-eri imaju kratak attention span - u prosjeku on iznosi 8 sekundi, 4 sekunde kraće od attention spana Milenijalaca. S obzirom na duboki fokus koji trebaju imati kad developaju, Gen Z-eri u pravilu trebaju potporu naučiti se fokusirati na dulje vrijeme i ignorirati podražaje iz svoje okoline.

Fokus na zdravlje (mentalno i fizičko)

Gen Z-eri su razočarani mnogim aspektima tradicionalnih zdravstvenih sustava. Žele veću slobodu u izboru zdravstvene skrbi i veća prava kao pacijenti. Osim toga, bitno im je destigmatizirati mentalne bolesti, tako da će na random mjestu u povećanom broju tražiti benefite vezane uz održavanje mentalnog zdravlja.

Kako privući Gen Z kandidate na otvorene pozicije?

Recruitanje studenata

Istraživanja pokazuju da pripadnici Generacije Z itekako vole komunikaciju uživo. U usporedbi s Milenijalcima, dvostruko im se više sviđaju eventi poput Dana karijera na njihovim fakultetima. Tamo mogu iz prve ruke saznati informacije o poslodavcima i poslovima koje nude.

Recruitanje Gen Z kandidata na fakultetima je svakako dobra inicijativa. Studenti se kroz različite programe praksi ili jednostavnijih poslova mogu upoznati s vašom tvrtkom te se lakše odlučiti za neki od smjerova u karijeri.

Snažna online prisutnost i employee advocacy

Kao što smo već spomenuli, Gen Z-eri žive u digitalnom svijetu više nego druge generacije. Stoga će poslodavci morati unaprijediti svoju digitalnu prisutnost na više načina.

Čak 60% pripadnika Generacije Z kaže kako im je najdraže kad za poslodavca čuju preko referrala - dakle, preko prijatelja ili poznanika koji rade u toj tvrtki.

To znači da poslodavci moraju graditi i snažnu online prisutnost na organski način - kroz objave svojih zaposlenika i njihov angažman na društvenim mrežama koji se tiče vaše tvrtke. Employee advocacy programi, LinkedIn bedževi i slične inicijative su stoga odlična ideja da zaposlenike pretvorite u svoje influencere.

Osim toga, morate biti prisutni i poticati aktivnost na društvenim mrežama koje možda ne volite najviše, poput Tik Toka. Uostalom, tamo ćete naići na najviše pripadnika Generacije Z.

Komunikacija u pravo vrijeme i s pravom osobom

Generacija Z je ne samo navikla na najbolje marketinške prakse, već ih i očekuje. Dobra i pravovremena komunikacija s kandidatima iz talent poola je stoga ključna: dobar ATS će vam pomoći da se Gen Z kandidatima javite s osobnim porukama prilagođenima njihovim karakteristikama.

Osim toga, građenje osobnih veza s kandidatima za otvorene pozicije je vrlo bitna. Recruiteri bi trebali izgraditi odnos povjerenja s kandidatima. Tako će im biti lakše ostati u kontaktu i ponovno ga oživiti kad procijene da je za to dobro vrijeme.

Što pripadnici generacije Z očekuju od poslodavaca?

Remote rad

Remote i hybrid način rada je nešto što ćemo sve više viđati u nadolazećim godinama. Ova vrsta rada je nešto što Gen Z-eri očekuju da će im poslodavci osigurati.

Mogućnost napredovanja, učenja i usvajanja novih vještina

Kao i njihovi prethodnici Milenijalci, Gen Z-eri žele učiti, usvajati nove vještine i graditi karijere u tvrtkama u kojima rade. Kako bi ostali vjerni tvrtkama u kojima rade, pripadnici Generacije Z očekuju da će poslodavci prepoznati njihove kvalitete i proaktivno im nuditi edukacije i napredovanja.

Kompetitivni uvjeti

Nažalost, u praksi poslodavci često prekasno shvate koliko su im određeni zaposlenici bitni te propuste promaknuti ih i dati im bolje uvjete na vrijeme. To je nešto što tvrtke moraju promijeniti kako bi zadržale Gen Z developere i inženjere.

Osim toga, novi trendovi nalažu da se već pri zapošljavanju trebaju definirati rasponi plaća za određene pozicije. Generacija Z očekuje transparentne poslodavce koji će im ponuditi kompetitivne uvjete rada.

Provjerite i najbitnijih 5 stavki koje developeri žele od svojih tvrtki.

Work-life balance

Kao što smo već spomenuli, pripadnici Generacije Z cijene svoje psihičko i fizičko zdravlje te će ga rjeđe biti voljni riskirati zbog posla. Hustle kultura i natjecanje tko će dulje ostati na poslu su stvar prošlosti.

Umjesto toga, Gen Z-ere će privući i zadržati tvrtke koje promoviraju zdrav work-life balans i promoviraju benefite koje ga se tiču.

Zašto biste trebali privući Gen Z developere u svoju tvrtku i potencijalni izazovi

Istraživanja pokazuju kako su pripadnici Generacije Z itekako zainteresirani za karijeru developera. 30% ispitanika starih od 18 do 24 godine kažu kako je karijera u software developmentu njihov prvi izbor nakon završetka fakulteta. Velika većina - čak 90% ispitanika  smatra kako će programiranje biti važna profesija i u budućnosti.

Pitati se zašto bi trebali privući Gen Z developere u svoju tvrtku zapravo je suvišno. Generacija Z u sve većem broju stupa na tržište rada i neminovno je da ćete uskoro imati developere i druge zaposlenike iz generacije Z.

Ipak, što ranije krenete u “lov” na mlade zaposlenike, npr. kroz studentske prakse, prije ćete osjetiti prednosti koje donosi Gen Z u poslovnom svijetu. Možda su i vaši proizvodi namijenjeni mlađoj publici pa svakako valja bolje upoznati svoju ciljnu skupinu customera.

Izazovi koji se vežu uz generaciju Z na random mjestu, a posebno su bitne za poslove developera, uključuju:

  • smanjen fokus (a time i produktivnost),
  • slaba vjernost poslodavcu,
  • preferiranje manje tradicionalnih načina komunikacije poput instant messaginga.

Ništa od ovoga nije nerješiv problem i ne bi trebalo sprječavati tvrtke da se okrenu zapošljavanju Gen Z-era. Oni će u svakom slučaju uskoro postati jedan od većih talent poolova na tržištu developera, tako da je dobro “požuriti” i naučiti kako savladati ove izazove što ranije.

Joberty: vaš saveznik za zapošljavanje Gen Z developera

Kao transparentna generacija navikla na pristup informacijama, pripadnici Generacije Z će vrlo dobro istražiti svoje potencijalne poslodavce. Kad traže restorane, novu tehnologiju, mjesta za putovanje i slično, Gen Z-eri će se oslanjati na neovisne reviewove i njihovu compound ocjenu. Zašto bi bilo išta drugačije s poslodavcima?

Upravo iz tog razloga je Joberty odlično mjesto za izgraditi svoj employer branding profil i pokazati pripadnicima generacije Z kako izgleda rad u vašoj tvrtki. Možete objaviti oglas za poziciju koju tražite i povećati šanse privlačenja novog mladog kapitala. Kroz neovisne i anonimne reviewove developera i drugih tech zaposlenika, pripadnici generacije Z će bolje upoznati tvrtku te se prijaviti za otvorene pozicije.

Oznake

Joberty

Joberty je platforma za razmjenu iskustava iz IT zajednice.

Tvoja prijava je uspješno sačuvana!
Odlično! Kako bi imao pristup cijelom sadržaju bloga potrebno je izvršiti proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspješna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup cijelom sadržaju bloga.