5 pravila za uspješan razvoj proizvoda

Savjeti 22. ožu. 2022

Posljednjih 15 godina NGL se bavi razvojem svog proizvoda namijenjenog lutrijama diljem svijeta. Prije toga smo se smatrali softverskom tvrtkom koja je izrađivala rješenja po narudžbi.

U tekstu koji slijedi, dijelimo s vama lekcije koje smo naučili i izdvajamo pet najvažnijih pravila za uspješan razvoj proizvoda:

1. Razvojni timovi moraju biti “osnaženi”

Osnaženi development timovi jednostavno brže izrađuju bolje proizvode.

Velika je razlika kada radiš ono što ti se kaže u usporedbi s onim što je ispravno. Timovi koji rade na razvoju proizvoda moraju imati moć donošenja odluka kada je u pitanju softver kojeg tim kreira. To daje osjećaj veće odgovornosti nad proizvodom i stoga je fokus na vrijednosti koju proizvod stvara. U Product developmentu naglasak je uvijek na ishodu i rezultatima koje proizvod postiže, a ne na samom činu razvoja proizvoda i pisanja koda.

2. Potrebni su vam Product Manageri

Često nas pitaju koja je razlika između Product Ownera i Product Managera. Product Manager je osoba koja identificira potrebe klijenata i veće poslovne ciljeve koje će proizvod ispuniti, definira kako izgleda uspješan proizvod i okuplja tim da tu viziju pretvori u stvarnost. S druge strane, Product Owner blisko surađuje s development timom kako bi se ostvarili ciljevi koje je definirao Product Manager zajedno sa stakeholderima.

Sposoban Product Manager je preduvjet za uspješan razvoj proizvoda.

3. Svi moraju njegovati empatiju

Empatija je sposobnost razumijevanja i dijeljenja osjećaja drugih. Budući da je fokus razvoja proizvoda usmjeren na ishod i krajnji rezultat, moramo imati empatiju prema situaciji u kojoj se nalazi krajnji korisnik proizvoda. Osjećaj empatije za budućeg krajnjeg korisnika novog proizvoda ili novorazvijene funkcionalnosti vještina je koja se teško razvija, ali bez nje se vjerojatno nećemo fokusirati na ono što je bitno.

Kada ne zadovoljavamo potrebe i očekivanja krajnjih korisnika, tada ne razvijamo dobre proizvode.

4. Morate ulagati

Za dobre stvari je potrebno vrijeme i trud.

U poslu se to pretvara u dane u kalendaru, ljude i potrebe za financiranjem. Za razliku od poslovanja po modelu work-for-hire gdje apsolutni trošak razvoja snosi jedan klijent - naručitelj posla, razvoj proizvoda vam daje slobodu i zahtijeva da ulažete u svoje razvojne napore. Svaka tvrtka koja se želi baviti uspješnim razvojem proizvoda mora biti spremna ulagati u visokokvalificirane ljude, osigurati da oni posjeduju znanje i biti u tijeku s tehnološkim trendovima te konačno pronaći sredstva za dodatno vrijeme u razvoju proizvoda kako bi optimizirali stvari.

5. Fokus na UI/UX je preduvjet za uspjeh

U današnjem svijetu uspjeh podrazumijeva zadovoljavanje potreba stakeholdera, a istovremeno pružanje vrhunskog UX putem jednostavnog i dobro dizajniranog UI-a. Za to je potreban veliki napor i vještina stručnog Product designera koji radi ruku pod ruku s development timom.

Bez iskusnog Product designera proizvod je osuđen na propast.

Intervju s Björnom Ingimundarsonom

Kako bismo razumjeli praktične implikacije ovih pravila, intervjuirali smo CTO-a Next Generation Lotteries-a Björna Ingimundarsona.

Koji su najvažniji faktori sredine koji dovode do osnaživanja timova?

Osnaživanje znači preuzimanje odgovornosti i donošenje odluka. Nemoguće je tražiti od ljudi da to učine ako će se nakon svakog neuspjeha tražiti krivac. Poanta neuspjeha je učenje na greškama, a u procesu razvoja proizvoda učenje morate cijeniti više od krivnje. Ovdje je najvažnije brzo i sigurno izaći iz neuspjeha.

Empatija nije nešto što se često spominje u vezi s razvojem softvera. Možete li nam dati više uvida u značaj empatije u razvoju proizvoda?

Volim o tome razmišljati kao o nečemu što je usko povezano s timskim osnaživanjem. Ako osnažimo tim da donese odluku, onda se tim mora staviti u ulogu krajnjeg korisnika i donijeti ispravne odluke. Čak i na odluke o arhitekturi sustava može utjecati kontekst u kojem se krajnji korisnik nalazi kada koristi proizvod ili funkcionalnost koja se razvija.

Jedno pravilo izričito navodi da za uspješan razvoj proizvoda tvrtka mora imati menadžera proizvoda. Koja je, po vašem mišljenju, glavna razlika između Product Ownera i Product Managera?

Naziv pozicije zapravo nije važan. Bitna je perspektiva i znanje osobe koja ima tu ulogu u procesu razvoja proizvoda. U NGL-u smo odlučili definirati ulogu Product Managera kako bismo bili više usredotočeni na istinsko razumijevanje poslovnih zahtjeva i funkcionalnosti koje proizvod pruža. Imati dobrog Product Managera koji može kreirati značajke proizvoda i odgovoriti na pitanja u vezi s proizvodom dovodi do fokusiranijeg i na kraju efikasnijeg razvoja proizvoda.

Napoleonu Bonaparteu pripisuje se stari citat koji kaže „Možete od mene tražiti bilo što, osim vremena“ - zašto je vrijeme toliko važno da bi se našlo među pet najvažnijih pravila?

Razvoj proizvoda zahtjeva vrijeme i presudno je imati ga. Fokus u razvoju proizvoda treba biti na kvaliteti. U NGL-u izrađujemo proizvode koje će koristiti stotine tisuća krajnjih korisnika, a naši proizvodi su konkurencija bezbroj drugih proizvoda na tržištu. Ako nemamo vremena i resursa za razvoj visokokvalitetnih proizvoda, dugoročno nećemo uspjeti.

Možete li ukratko objasniti ulogu Product Designera i koju vrijednost NGL vidi u toj ulozi?

Svakako je Product Designer iskusna osoba koja je odgovorna za UX i UI naših proizvoda. Ovo je zaista ključno i ulažemo puno vremena kako bismo to napravili na ispravan način.

Hvala na vašem vremenu Björn. Želite li još nešto dodati za kraj?

Možda samo to da mi vjerujemo da se put do uspjeha neprestano gradi. U NGL-u vjerujemo u kontinuirano usavršavanje, a to podrazumijeva učenje i rast cjelokupne organizacije svakoga dana.

Oznake

Next Generation Lotteries

Next Generation Lotteries se bavi razvojem lutrijskih rešenja za klijente širom sveta. NGL je od nedavno deo grupacije Pollard Banknote.

Tvoja prijava je uspješno sačuvana!
Odlično! Kako bi imao pristup cijelom sadržaju bloga potrebno je izvršiti proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspješna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup cijelom sadržaju bloga.