10 alata koje koriste Employer Branding stručnjaci

Employer Branding 1. ožu. 2022

Employer branding je zahtjevan posao koji iziskuje odlično poznavanje marketinga i HR-a. Sve više IT tvrtki shvaća da su im EB stručnjaci potrebni kako bi unaprijedili svoj imidž poslodavca, privukli najbolje kandidate, i na kraju krajeva, dugoročno zadržali kvalitetne radnike.

Postoji pregršt tehnika, metoda i načina kako unaprijediti employer branding neke tvrtke. U ovom to članku donosimo pregled najbitnijih alata koje možeš koristiti u svrhe employer brandinga.

Marketing i komunikacija s javnošću i potencijalnim kandidatima

Ono što definira employer brand je imidž kompanije kao poslodavca. Stoga ne čudi da se mnogo EB aktivnosti svodi na komunikaciju s javnošću kao i na odnose prema kandidatima za posao.

Sprout Social

Sprout je aplikacija za menadžiranje društvenih mreža. Osim što se koristi za planiranje i objavljivanje objava na društvenim mrežama, koristan je i za analizu podataka sa profila društvenih mreža te social listening. Ovo može pomoći employer branding stručnjacima da dobiju boji uvid u svoju publiku i njihove reakcije kako bi unaprijedili marketinšku strategiju.

Osim toga, Sprout ima i modul za employee advocacy. To označava skup strategija kojima se nastoji zaposlenike potaknuti da postanu brand ambasadori.

Google Analytics

Kao i marketingašima, Google Analytics pomaže EB stručnjacima vidjeti koje njihove stranice donose najviše prometa, na kakvom se sadržaju posjetitelji weba najčešće zadržavaju, kakav performance imaju određene kampanje, itd.
Osim toga, Google Analytics može poslužiti employer branding stručnjacima da procjene iz kojih izvora primaju prijave za poslove.

Ipak, neki EB stručnjaci se koriste sličnim marketinškim alatima unutar recruitment marketing sustava integriranog u sustave praćenja kandidata (npr. TalentLyft, Workable, Smartrecruiters, Breezy HR i drugi).

Plausible

Plausible je odlična alternativa Google Analyticsu koja omogućava uvid u jednostavnu web analitiku. Dok je Analytics kompleksni alat s kojim možete ući u detalje, Plausible je koristan za brz i pregledan uvid u promet na stranicama karijera.

Hotjar

Hotjar je iznimno koristan alat za sve marketingaše, pa tako i za employer branding stručnjake. Uz pomoć heat mapsa koje Hotjar pruža, moguće je pratiti koji sadržaj na stranici se najviše čita te koje se slike ili videi najviše gledaju.
Ukratko, moguće je vidjeti što posjetiteljima stranica karijera privlači pažnju i što ih najviše zanima. Ti podaci su ključni kako bi se sadržaj optimizirao i privukao što više pravih posjetitelja.

Canva

EB stručnjaci ponekad se mogu osloniti na dizajnere u kreiranju potrebnih vizuala, no češće moraju multitaskati i sami ih napraviti.
Za takve slučajeva je Canva odlično rješenje. Osim što je vrlo jednostavna za korištenje, Canva omogućuje i import već postojećih materijala te postavljanje glavnih značajki branda poput boja i fontova. Korištenjem ovog alata mogu se jednostavno napraviti vizualno atraktivni oglasi za društvene mreže.

Videobolt

Videobolt je alat koji služi za jednostavno kreiranje videa, baš poput Canve za slike.
Pošto je video jedan od najboljih medija za marketing općenito, vrlo rado ga koriste i employer branding stručnjaci. Uz Videobolt, lako je editirati video za bilo koju društvenu mrežu čak i ako niste prethodno koristili sličan alat. Uz to, dolazi s pregršt predložaka koji će vam pomoći napraviti atraktivne i engaging videe.

Joberty

Kao platforma za razmjenu iskustava rada kod različitih poslodavaca, Joberty je jedan od siteova koji employer branding stručnjaci u regiji često koriste. Pošto je specijaliziran za tech zajednicu, Joberty posjećuju developeri i drugi IT stručnjaci kako bi se upoznali s uvjetima rada u domaćim tvrtkama.

Ono što Joberty čini odličnim alatom za employer branding jest što predstavnici tvrtke imaju mogućnost podijeliti svoju priču i dati pravu sliku svoje tvrtke i pogodnosti koje nudi. Na taj način mogu se istaknuti u odnosu na druge IT tvrtke i pozicionirati se kao poželjno mjesto za rad.

Interna komunikacija, kultura i engagement

Ovo su alati koje ne koriste samo employer branding stručnjaci već i ostali u HR timu. Oni služe EB stručnjacima da zaključe koje su jake strane tvrtke kao poslodavca te da identificiraju individualce koji mogu postati brand ambasadori.

Bitly

Bitly je aplikacija koja se koristi za praćenje marketing metrika poput klikova unutar mailova. Na primjer, može se koristiti u employer branding svrhe kako bi se vidjelo koji sadržaj iz employee newslettera najbolje rezonira sa zaposlenicima.

Interne ankete zaposlenika

Interne ankete o zadovoljstvu zaposlenika poput eNPS-a služe kao odličan izvor informacija EB stručnjacima. Uz pomoć njih mogu prepoznati područja s kojima su developeri zadovoljni kako bi znali to isticati u employer branding sadržaju.
Osim toga, employer branding stručnjaci mogu koristiti ankete kako bi ispitali zaposlenike koliko su zadovoljni nekim EB incijativama ili imaju li prijedloge za neke nove.

Ostali interni alati - za recruitment, feedback, recognition, itd.

Ovisno o HR tech stacku tvrtke, EB stručnjacima su na raspolaganju i drugi alati koje HR koristi. To su aplikacije za feedback, recruitment, recognition i druge, iz kojih se mogu izvući razni kvalitativni i kvantitativni podaci.
Naposljetku, employer branding se mora graditi na osnovu stvarnih iskustava zaposlenika, stoga EB stručnjaci uvijek moraju biti u toku s HR inicijativama i trenutnim stanjem zadovoljstva zaposlenika.

Korisni resursi za employer branding stručnjake

Employer branding je područje koje se ubrzano razvija - uostalom, baš kao i marketing i HR. Zato je korisno pratiti najpopularnije blogove i konzultante iz ovog područja kako bi uvijek ostala ukorak s trendovima.

Ovo su web destinacije s odličnim izvorom informacija koje ti mogu pomoći s novim idejama u employer branding strategiji:

Kako employer branding pomaže tvrtkama?

LinkedInovo istraživanje pokazuje da 75% kandidata istražuje reputaciju tvrtke u kojoj se žele zaposliti. S druge strane, 83% poslodavaca kaže da je employer branding izuzetno važan faktor pri zapošljavanju.

Ono što je dugoročan efekt ulaganja u employer branding strategiju je smanjenje employee turnovera (samovoljnog odlaska zaposlenika iz tvrtke), smanjenje troškova zapošljavanja, više kvalitetnih kandidata i kraći time to hire.

Članovi tech zajednice, kako u regiji - tako i u svijetu, su u specifičnoj situaciji gdje često mogu birati gdje će raditi. Potražnja za developerima i drugim tech stručnjacima je veća od broja kvalitetnih kandidata, stoga je upravo u ovom sektoru više nego bitno izgraditi dobar employer brand.

Drugim riječima - EB stručnjaci moraju se potruditi da se dobar glas o njihovoj tvrtki čuje. Osim ulaganja i praćenja vlastitih stranica karijera i društvenih mreža, EB stručnjaci intenzivno se okreću specijaliziranim platformama poput Jobertya koje okupljaju cijelu tech zajednicu.

Osim osvrta kandidata, tvrtke na Jobertyu mogu izgraditi svoj profil na kojem će kandidatima dati sve potrebne informacije i linkove. Uz mogućnost interakcije s anonimnim osvrtima, ovakav oblik employer brandinga donosi jedinstvenu transparentnost svemu što se komunicira o tvrtki kao poslodavcu.

Dakle - saznaj još danas što tvoji zaposlenici kažu o vašoj tvrtki i iskoristi njihove iskrene osvrte na Jobertyu da privučeš najkvalitetnije developere na otvorene pozicije.

Oznake

Joberty

Joberty je platforma za razmjenu iskustava iz IT zajednice.

Tvoja prijava je uspješno sačuvana!
Odlično! Kako bi imao pristup cijelom sadržaju bloga potrebno je izvršiti proces plaćanja.
Tvoja prijava je uspješna!
Tvoj nalog je aktiviran, sada imaš pristup cijelom sadržaju bloga.